Försök 3

Kommentera
 Juni 2014 
 
Nu är det ju faktisk tredje försöket, snart borde hormonerna från preventinmedlet gå ur kroppen, eller? Ägglossningen känner jag inte direkt av så vi kanske ska köra iallafall en månad med ägglossningstickor bara för att veta att vi ens har ägglossning. Sen om jag förstår det hela rätt så är det ingen garanti för att ägglossning sker, men det ger iallafall en indikation på att kroppen ställer om sig och förbereder sig för en ägglossning .
 
Allting känns så nytt och frammande och det är ju klart både jag och Mr är ju ute och traskar i ett helt nytt område. Ingen av oss har erfarenhet från detta sen tidigare utan bara vad vi har fått höra från vänner och familj. 
Det finns massor att läsa om på nätet fast helt ärligt trycker jag det är lite stram information och för lite källor för männen. Det finns inte så många direkta bloggar där men bloggar om hur deras upplevelse är från start till slut, iallafall inte vad vi hittar. 
Något som jag tror hade varit roligt och intressant för Mr att läsa samt få stöd, support och förståelse för hur andra har haft det och vad de har gått igenom. 
 
 
Cykeldag 31 kom mensen, den är ju 3 dagar mindre än sist och nu är den ju inom normal gräns. Ett steg i rätt riktning men inte riktigt det steget vi hade hoppats på. Men det är bara på de igen.