Ägglossning eller cystan som spökar?

Kommentera
Under fredagskvällen, natten och sedan på lördag morgon hade jag riktigt ont i tjejmagen. 
Tankarna går då direkt till att -"vi har ägglossning!" men sen slog det mig att det också kunde vara cystan som spack. 
Smärtan har pågått under hela dagen och jag har faktiskt bara välkomnat den, trots allt så har jag valt att tro att vi har ägglossning, för det är faktiskt inom rimlig tid efter att jag tagit ägglossningsspurtan (Ovitrelle). 
 
 
Vi har varit duktiga och myst flera dagar på raken, redan från cykeldag 7 och idag är vi på cykeldag 19, så chansen är liten att vi har missat ägglossningen. 
Men nu kommer det tråkiga, väntan.......  Den här eviga väntan på dagarna fram till testdag och "beräknad icke mens" = BIM.
Dessa dagarna är jag som mest otålig och funderar samt analyserar mig själv hur mycket som helst. Det klassiska two-face senariorna där jag ena sekunden säger -" Jo men denna månaden har det tagit sig, för de där pirret har jag inte känt innan!", till den andra secunden -" Ännu en månad där det inte har tagit sig, fan också!".  
 
 
Till skillnad från de andra 19 gångerna som vi har försökt så tänkte jag faktiskt testa med gravtest 10 dagar efter jag tog ovitrellen. Så på söndag den 22 november är det test dag..........Sjukt spännande! 
 
Något annat roligt är att vi faktiskt fått tid på Mariakliniken den 8 december och det känns superkul! Däremot tror både jag och Mr att vi kommer behöva avboka den tiden för denna månaden skall vi faktiskt få vårt plus;) 
 
Bebis i August -  jajemen!! Tills motsatsen är bevisad!