Vitaminer, kosttillskott, motion, träning och sexställningar

Kommentera
 
Ja du google, du måste nog hata mig just nu då jag verkligen har spammat dig på alla sätt jag bara kan. 
Som jag skrev innan så har jag gått  ALL-IN, nu jävlar ska jag göra allt jag kan för att vi ska få vårt lilla troll i magen. 
 
Efter att ha kollat runt och läst både på bloggar, tidiningar och läkarrekomendationer har jag börjat göra så här: 
 
 
Vitaminer - tar jag varje kväll innan jag går och lägger mig. 
  • C-vitamin (brustablett) 
  • Folsyra
  • D-vitamin 
  • Järn 
  • E-vitamin
  • Zink 
Detta är totalt 8 tabletter........ det kanske inte allt hjälper egentligen MEN nu kör vi och jag är villig att testa allt!
 
 
Östrogen - Ovestrin vagiatoret 
Jag har googlat och läst massor om slemhinnan och dens tjocklek osv. Tydligen är det östrogen som äggen producerar som gör att slemhinnan blir tjockar. Tänk så har jag för lite östrogen i kroppen och därför blir inte min slemhinna så tjock. Låter väldigt rimligt då jag får ha hormonell hjälp för att ett ägg ska växa sig stort och redo. Så vad händer om jag tillför östogen innan ägglossning, kan slemhinnan bli tjockare då.
Ja det är iallafall värt att testa!!!
Inne på apoteket kollade jag runt och jag hittade något väldigt lovande, östrogen vagiatoret. Något som kvinnor i klimatieriet tar för att inte få så tunna och sköra slemhinnor..... låter lovande även för mig så nu kör jag även en sådan varje kväll tillsammans med resten av mina vitaminer. 
 
 
Träning - Yoga och promenader 
  • Yoga 
  • 30 min promenader 
Det är inte bara jag som har spammat google utan även Mr, han hittade massa intressant om träning och vad som kan hjälpa en på traven. Tydligen så rekomenderar många läkare sina ivf klienter att träna yoga då detta lugnar både kropp och själ. Vilket kan hjälpa till och öka chansen till att ägget fäster.
Detta nappade jag på direkt och googlade vidare och då hittade jag även lite andra studier om där hård träning så som tabata kan minska chanserna till äggfästning och även rubba ägglossningen!?!  Aj då, detta är ju denna typen av träning jag har gjort.. jaha nu gäller det att tänka om. 
Så nu har jag kört lite yoga pass och bokar hädan efter BARA in mig på yoga. Så kan och hinner jag blir det 4 pass i veckan, vilket känns bra. Inte riktigt den träningen jag är van vid men det kan vara mysigt med lite relax träning också. 
Förutom yogan så ska jag promenera minst 30 min varje dag, väldigt skönt och rogivande och väldigt lätt. Vi har faktiskt två hundar så promenar mycket i vanliga fall också men nu tar vi gärna en extra promenad bara för detta. 
 
Mat och dryck 
  • Mycket grönt 
  • Mycket frukt
  • Max 2 koppar kaffe 
  • Ingen alkohol 
  • Ät mörkchoklad 
Ja detta är några av de råden som jag tänker också hålla mig till. Varje dag till jobbet har jag nu mera med mig 2-3 frukter och i min matlåda försöker jag ha lite mer grönsaker i. Jag har minskat mitt kaffe drickande drastiskt då jag normalt tar iallafall 4-6 koppar per dag. Men nu kör jag bara två koppar, en på morgonen och en på kvällen, och det funkar helt utmärkt det också. Om jag blir sugen på något varmt och dricka så tar jag enbart en kopp te sen får det vara bra. 
Jag har slutat dricka alkoholm med..... ja denna punkt suger mest faktiskt, speciellt när man ska fira något. Mr tog nämligen jägarexamen precis även för vapenlicenserna och att inte kunna lägga en champanj på kylning och sen dricka den i hop med honom.... suger helt enkelt. MEN definitivt något jag är villig att sluta med för att öka våra chanser och det är en bra övning inför den dagen då vi faktiskt får plus på stickan. 
Jag har böjat med något nytt och faktiskt väldigt gott, jag äter två rutor mörkcholkad varje dag. Inte något jag har föredragit tidigare men nu börjar jag faktiskt gilla det. Jag kan riktigt längta till mitt kvällskaffe och min choklad, det har blivit en egen liten mysstund för mig så det njuter jag av. 
 
Övriga råd och tips som jag har samlat på mig
  • Stressa ner
  • Lägg en kudde under rumpan efter sex 
  • Kör doggy och missonären 
  • Försök att få orgasm efter att mannen har haft sin. 
  • Tänka positivt 
Ja de här med stressen köper jag och det står i prencip över allt och det är lätt att säga men mindre lätt att göra. Men för min egen del tror jag att yogan faktiskt hjälper då den kräver att jag taggar ner och att jag lugnar mig själv. 
Att lägga en kudde under rumpan är kanske bara en skröna men värt att testa, så nu efter vårt lilla mys bygger jag mitt egna lilla berg under rumpa och sover en stund... mindre skönt kan jag faktiskt medge. 
Att sexställningar så som doggy och missonären kan hjälpa processen lite visste jag inte, väldigt intressant men tydligen så kommer mannen längre in så att spermierna har en mindre bit att simma. Smart, vi vill ju inte trötta ut rackarna i onödan. 
Osså de här med orgasm, jaha... då gäller det att hålla sig och sen att mannen får hjälpa en på traven efter då. Lite konstigt men varför inte, om allt går som det ska så kan vi köra på som vanligt efter denna månaden. Eller vem vet , vi kanske gillar det. 
De här med positivia tankar, ja det är mer av min egna grej och inte något råd från någon läkare, hemsida eller liknande. Jag är så trött på att vara ledsen, nedstämd och hela tiden tänka att det kommer nog inte ta sig denna månaden heller att jag och Mr har bestämt oss för att nu tänker vi tvärt i mot. Nu tar det sig eller har tagit sig till motsatsen är bevisad. För vi SKA bli föräldar i Augusti!
 
Efter ägglossning
  • Barnalbyl 
Jag har varit inne och läst en massa om ivf och vilka preparat eller hormoner de blir behandlade med. I många fall får de äta 1/4 barnalbyl varje dag efter insättningen av ägget. Barnalbylen i en så liten mängd ska inte vara farlig utan tydligen hjälpa tillförsel av blod till livmodern så att ägget fäster bättre och får mer näring samt undvika blodproppar? i livmodern. 
Väldigt intressant och något som jag kommer också testa och köra med nu efter vår ägglossning. 
 
 
Till Mr
  • Zink
  • Folsyra 
  • D-vitamin 
  • Mindre kaffe
  • Mindre alkohol
  • Undvik cykling 
Det finns ju även råd för männen våra, så även Mr får äta vitaminer med mig varje kväll. Minska sitt kaffe och alkohol innehav och faktiskt unvika cykling. Ingen mer spinning för honom helt enkelt hehe. Även om det är hos mig problemet ligger så kan vi båda försöka så gott vi bara kan för att få det här att lyckas. 
 
 
Detta var mina tips och råd som jag har sammalt på mig som vi har börjat köra efter och det ska bli intressant och se vilken påverkan de har gjort på undersökningen om någon dag och inte minst i slutet av detta försöket. 
 
Jag måste säga att Mr är helt underbar, när jag berättade för honom om vad min plan var och hur jag bara har bestämt mig för att göra allt för att vi ska lyckas sa han bara en sak, -"Jag är på, nu gör vi de här i hop och går all-in!" Han fortsätter att ständigt förvåna mig och göra mig så ofantligt kär och lycklig. Han förgyller verkligen mitt liv och det är viktigt att inte glömma det under tiden man håller på sådan här behandlingar och den här rackarns dalochbergbanan. Vi gör detta i hop och vi gör det för att vi älskar varandra. Vi gör detta för oss som ett team, ett par och som en familj. Vår längtan och önskan att gå från två till tre ska slå in sooner then later. 
 
Nu jävlar ska vi ha ett litet troll i magen som ska gro, föräldrar i augusti here we come!