Cykeldag 11 - Ägglossningen borde närma sig

5 kommentarer
 
God morgon!
 
Idag har halva arbetsveckan gått och snart är det dags för helg igen, skönt.
Idag är vi eller jag inne på cykeldag 11 och ägglossningen borde ske inom några dagar, det kan ske inom 1-7dagar så de är bara att vänta och se. Men de har börjat göra smyg ont så jag misstänker att den är på gång men sen om den kommer nu eller senare de får vi se. 
De är de här som är nackdelen med att inte testa med ägglossningstester för då vet jag inte om det är ren inbillning eller om det faktiskt är ägglossningen som börjar kicka igång. Det är bara att gilla läget då jag och Mr bestämde oss för att inte köra med testerna denna månaden. 
 
De som är tråkigt med ägglossningstider är att jag blir så svullen om magen. Känner mig väldigt pluffsig om magen vilket minskar mitt självförtroende. Sen så blir jag så rackarns trött under ägglossningstiderna, de är som om jag är en levande zombi. Helst vill jag bara sova men håller mig vaken medans min gärna i princip inte fungerar. Jag lyckas hålla i hop det på jobbet men väl hemma så är det som om hjärnan blir en ända stor gegamoja. Om Mr ber mig om något glömmer jag det och jag kan knappt prata för att jag får inte fram orden då det bara snurrar i huvudet. 
Konstigt va! Jag har varit så duktig på att göra små anteckningar varje dag varje månad och har sett att det är ett regelbundit mönster under ägglossningstiderna. Sen oftast blir jag mer hungrig också men den biten kan jag hantera bättre än tröttheten. 
Men de är bara att hålla ut, snart så är denna perioden också över och då går man in i väntansdagarna. Dagarna då jag bara går och väntar och känner efter ifall det har tagit sig eller om mensen är på g. 
Psykiskt jag vet men jag kan inte låta bli, även om jag har lovat mig själv att inte spekulera eller få upp hoppet så blir det automatiskt så. Hoppet är ju trotts allt det sista som överger en. 
 
Ja vad händer annars? Inte så mycket faktiskt utan vi ska börja gräva ut nu inför altanbygget så de kommer bli en härlig helg hehe. Annars tittar jag bara runt på byggsaker, utemöbler och  blommor. Är just nu helfokuserad på detta och de är rätt skönt att ha något annat att fokusera på. 
 
1 Annie:

skriven

Det där med tröttheten känner jag nog inte igen, men jag är å andra sidan född trött så jag är nästa alltid det :) Men däremot brukar jag bli på dåligt humör, pms:ig liksom fast värre redan då. Men det är ju bra på ett sätt att du märker det av tröttheten, då vet du ju ändå när det är ägglossning på g utan att använda stickorna ;)

Svar: Jo de är ju en av många symptomer runt ägglossningen eller så är det bara inbillning hahahaha
Hur går det för dig, börjar känna av något? :)
Novella

2 Anonym:

skriven

Ja, det kan ju vara inbillning också, haha.
Jag vet inte, har molvärk till och från och har börjat känna mig öm runt äggstockarna igen. Men det kan ju vara progesteronet lika gärna.
Sist var det mycket lättare eftersom jag blev överstimulerad och svullnade upp igen, men det blev jag ju inte nu så det finns inga säkra tecken. Men jag fortsätter att känna efter, googla på symtom och bli allmänt knäääääääpp :)

3 Anonym:

skriven

Ja, det kan ju vara inbillning också, haha.
Jag vet inte, har molvärk till och från och har börjat känna mig öm runt äggstockarna igen. Men det kan ju vara progesteronet lika gärna.
Sist var det mycket lättare eftersom jag blev överstimulerad och svullnade upp igen, men det blev jag ju inte nu så det finns inga säkra tecken. Men jag fortsätter att känna efter, googla på symtom och bli allmänt knäääääääpp :)

Svar: Åh vad spännande! Ja men då är det säkert att den gottat in sig bra :)
Vilken ruvar dag är du på? :)
Novella

4 Anonym:

skriven

Känns lite mindre idag tycker jag, kan ju vara så att jag bara är öm från äggplocket med. Idag är jag på ruvardag 7. Det är nervösa dagar nu.. Ha en fin dag!!!

Svar: Wow vad tiden går fort! Shit vad häftigt, förstår att du är nervös. Jag hoppas på att mer mer psymtomer kommer och att lilla grodden i dig växer sig stark, stor och fin :)
Novella

5 Anonym:

skriven

Tack så mycket snälla du :) Jag hoppas mer på det, igår kändes det positivt men idag tror jag inte att det gått vägen. Känner ingenting. Men det går verkligen upp och ner det där med hoppet. Hur går det för dig? Ägglossningen på gång?