Cykeldag 24 - Nu börjar det närma sig....

2 kommentarer

Helg, det är äntligen fredag och helgen är inom räckhåll. 
Ikväll ska vi fira min pappa som fyller 65 genom att gå ut och äta och bowla. Hela familjen ska med så vi blir 20 personer som stökar och stoja i kväll. Ska bli kul att träffa alla, att mysa med barnen och skoja med mina systrar och svågrar. 
 
Förutom detta så måste jag jobba i helgen och de känns faktiskt helt okej. Har rätt mycket på jobbet just nu och behöver arbeta igenom lite innan måndag. Rätt bra att ha annat att tänka på för nu börjar det närma sig. 
 
Mensen borde komma inom 5-9 dagar, spännande för det betyder att den kan komma när som under hela nästa vecka... IHHHHH 
Jag tror aldrig att jag har längtat efter mensen så mycket som jag gör nu.  Precis som när vi räknar ner till BIM ( beräknad icke mens, alltså när vi vill att mensen inte ska komma) så börjar jag analysera min kropp och verkligen verkligen verkligen känna efter.  Ibland får jag lite smärtor i tjejmagen och hoppas verkligen hoppas att mensen börjar tillkänna ge sig. Och denna månaden är jag inte själv med att tänka och vänta på att mensen ska komma. Även Mr verkar vänta och längta efter den som jag, om jag råkar säga att jag har ont i magen slänger han snabbt ur sig " mensen som är på g kanske?" och jag brukar svarar " vet inte, kan lika gärna vara en fis på tvären som surrar runt i tarmarna". Men egentligen hoppas jag, det är faktiskt två olika typer av hopp. 
Det första är alltid och kommer alltid vara att vi blivit gravida, men det andra är att mensen är på g. 
Det är en konstig känsla att hoppas två saker som egentligen talar i mot varandra, den ena kommer göra mig super duper lycklig och den andra ska egentligen göra mig ledsen. 
Men så känner jag inte just nu, den andra känns kanske inte lika kul men den känns så otroligt spännande och rolig också. 
 
Sjukt eller hur, och ja de är en konstig känsla. Förvirrande för mig själv flera gånger och speciellt vid de tillfällen då tjejmagen spökar. En sekunden så tänker jag -"tänk så har det tagit sig" och andra sekunden så -"eller kanske mensen är på g, YEAY". 
Men tiden får väl utvisa vilket av dem de är, men jag satsar på mensen för de är en chans på miljonen att vi skulle blivit gravida av oss själva. 
 
1 Annie:

skriven

Hej, jag igen. Har skrivit mitt namn nu så att det ska bli lite lättare för dig:) Jag hade det precis som du förra månaden innan mensen. Jag var 95 % säker att jag blivit gravid och det pirrade inombords och jag gick och kände mig så busig som inte sa något till min sambo. Tänkte överraska honom att vara en sån där lycklig som lyckades innan ivf:en som man läser om ibland. Kände samma symptom som när jag var gravid. Men det var ju ingenting där tyvärr. Hoppas på annat för dig!! :)
Här är det kämpigt, två ultraljud gjorda och bara 4 äggblåsor. Äggplock på tisdag, försöker tänka positivt och hoppas att fler ägg hinner växa till sig men det svårt ibland. Usch usch, denna ständiga oro!

Svar: Kroppen / psyket kan verkligen spela en ett spratt. Jag önskar ju att det är något där men jag tror ju inte ett skit på det. Har inga symptomer utan är precis som alla andra månader men man kan ju alltid drömma ;)
Förstår att det känns jobbigt men tänk på att det bara behövs ett ägg för att lyckas! Och du har säkert ditt guldägg i någon av dem. Spännande med äggplock på tisdag, är du nervös?
Gjorde det ont sist?
Novella

2 Anonym:

skriven

Ja man blir verkligen knäpp av det här eviga letandet efter symtom :) Önskar att jag var kille ibland så jag inte kunde känna efter.
Hoppas du har rätt, sist hade jag 11 ägg vid äggplocket men då var det många små blåsor för det var bara 4 mogna fick jag veta häromdagen (trodde bara ett var moget) så jag hoppas att de här ska vara mogna eftersom de är ganska stora nu. Och hoppas att iallafall ett blir befruktat och att det fortsätter att dela sig. PUH! Är inte nervös över äggplocket även om det gjorde ont sist, är bara nervös för resultatet. Sist var det ju bara ett som blev befruktat och de sa att vi skulle räkna med att det inte skulle klara sig och den väntan var det värsta. Men sen klarade det sig ju, jag hoppas hoppas hoppas att det blir likadant nu men har en dålig känsla i magen, hade jag inte sist.

Svar: Förstår att du är nervös och jag hoppas din magkänsla är fel. jag håller tummar och tår att du har 4 fina mogna ägg, att alla blir befruktade och ett av dem är ert guldägg :) denna gången är det ju vår tur, eller hur?
Novella