Veck 14 (14+0) - Donera bröstmjölk

2 kommentarer

Så underbart att se tiden gå, idag har vi gått ytterligare en full vecka och vi har nu gått 14 fulla veckor. Tiden går så fort! Känns som att det var igår som vi satt och räknade ner till KUB testet och idag har vi 4 veckor kvar till RUL(rutinultraljud).

Hur börjar vi dagen idag då?
Jo vi börjar med att må illa och spy, fick inte behålla morgon kaffet och att försöka få i sig något att äta just nu finns inte på kartan.

Illamåendet och kräkningarna har blivit bättre, de sker nu var fjärdedag och då får jag behålla något mål per dag. Vissa dagar är bättre än andra som tex igår, var illamående hela dagen men kräkte inte försen på kvällskvisten och fick då inte behålla kvällsmaten.
Men idag verkar vara en dålig dag, min magkänsla säger mig att om jag får behålla något idag så blir jag glad.

Vad annars, jo på nyheterna idag eftersöker sjukhusen bröstmjölksdonnationer.
Bröstmjölk för en förtidigt född bebis (barn födda mer än två månader för tidigt) är den enda födan de kan äta.
Då min syster har fött barn i vecka 28 vet jag hur viktigt det är för dessa små för att se ska kunna överleva.
Därför har jag bestämt mig (redan innan) att om jag har möjlighet så ska jag donera.
Om du känner att detta skulle du också vilja göra så gå in och läs mer på http://www.brostmjolkforlivet.se/Bli-donator.html

Ha en bra dag!

 
1 Libra:

skriven

Jobbigt att må illa. Hoppas det släpper snart. Du kanske skulle hoppa över kaffet? Min mage hade inte klarat det. Hu! Fint att du tar upp om bröstmjölk. Det är viktigt och nog många som inte vet.
Kram

Svar: Jo de hoppas jag med men jag kan leva med det också så länge lilla krabban mår bra :)
Har testat utan också och bara druckit vatten men spyr även upp de vissa dagar med. Tror att det bara är en sådan dag och då spelar det ingen roll vad jag äter eller dricker.
Har jag inget i magen spyr jag galla så de är bara att gilla läget ;)
Jo men jag känner att det är en viktig sak att veta, och om man har möjlighet varför inte hjälpa andra små små bebisar :)
Novella

2 Pånolligen:

skriven

Hej kompis! ☺️ Vilket jobbigt illamående som vägrar ge med sig! Det borde ju släppa snart tänker jag. Skönt att du får i dig lite mat iallafall så att du och bäbisen slipper gå hungriga 😍 Kul att läsa att ni redan kommit till v 14, shit vad tiden går. Ta hand om er 😘😘😘

Svar: Heeeeej vännen 💕😁
Ja de går upp och ner men jag tycker ändå det är bättre än det varit sen så gör de inget som du säger går det säkert snart över.
Ja tiden går fort, men ibland känns det inte som tillräckligt fort ;)
Kram 😘
Novella