Vecka 32 (32+1) - Kontroll hos BM Och förlossningsbrev

Kommentera

 

Igår var vi på ytterligare en kontroll hos barnmorskan. 

Vi har varit på kontroller varannan och var tredje vecka vilket tycks fortsätta. Känns som väldigt ofta iallafall 🤔

Denna gången var magen 29cm och vi håller oss till vår lilla egna kurva.
Blodtrycket var lågt som vanligt men inget fel på det då jag haft det under hela graviditeten :) 
Blodsockret var med bra och jag är nöjd så länge jag slipper socker belastningen. ;) 
Krabban låg med huvudet nedåt så barnmorskan var nöjd. Hon hade inte fixerat sig än men låg iallafall med huvudet ned.
Vilket jag har känt då hon sparkar mycket uppe vid revbenen. Visst hon snurrar ju runt en massor fortfarande men ändå kul att hon börjar lägga sig nedåt 👏

Jag fortsätter att gå upp i vikt, lagt på mig ytterligare ett kilo och väger nu 70-71kg!! 
Har aldrig någonsin vägt så här mycket och även om jag inte borde ha det så är det tufft  att se sig själv bli tjockare. 
Men det är bara att skaka av sig och inrikta sig på att ta hand om det efter krabban har kommit. 

Vi har nu skrivit vårt förlossningsbrev och lagt det i denna gula fina mapp. 
Vi laddade hem 1177s exempel och sen skrev i ordning det på datorn och printade ut. 
Förutom det la vi även i vår lapp från RMC med de uppgifter de ville få in ang förlossningen. 

Vårt förlossningsbrev innehåller faktiskt inte något särskilt direkt. Vi tar det rätt så mycket som det kommer men noterade ner detta iallafall: 
- Jag vill inte bada, tycker det är en äcklig tanke med tanke på om man bajsar ner sig osv. 
- jag vill ha lavemang de första som sker, så jag slipper bajsa ner mig så mycket. 
- vi vill undvika sugklocka och tång så långt det går.
- jag vill försöka hålla mig till lustgas men om förlossningen drar ut på tid så önskar jag ryggbedövning. 
- vårt barn ska ha napp från första stund (så fort hon tagit bröstet). 
- Mr ska klippa navelsträngen och meddela könet till mig. 

Lite smått och gått kring det :) 
Hur tänker/tänkte ni er kring förlossningen?