Cykeldag 28 - BIM

En kommentar
 
Äntligen fredag och snart helg mys.....skönt :) 
Idag är det bim eller beräknad icke mens och jag var/är 99,9% säker på att vi inte lyckats denna månaden. Så för att få en extra knuff och vara 100% säker så tog jag ett gravtest och mycket riktigt ... negativt. Så igår var sista dagen med progestronkrämen och mensen borde dyka upp idag, i mon, söndag eller måndag. Min kropp lever ju sitt egna lilla liv men vanligtvis så får jag mensen 14-16 dagar efter ägglossningen.  Iallafall de gånger vi har gått på behandling.  Sen vet jag inte om krämen kan skjuta på det lite med så vi får helt enkelt se när den dyker upp. 
 
Denna gången tog jag fakriskt inte det så hårt att vi inte lyckats, visst jag suckar men jag har inte den där klumpen i halsen utan ser ändå en ljus framtid. Jag ringde och pratade med RMC i malmö i går och stämde av så allt var korrekt. Telefonisten bekräftade att vi stog i kö för IVF och att vi har stått i kö sedan den 17 december 2015. Den beräknade väntetiden just nu var 3-4 månader, alltså en månad längre än vad de meddelade oss i november. Sen frågade jag henne hur det funkade med kallelsen, när den kom och hur fort efter den kom som man har besökstid. Hon sa att det låg allt från 1 vecka till några veckors framförhållning.  Så det är bara att vänta och se, vi har iallafall stått i kö i halva tiden nu så vi är iallafall på god väg dit. 
 
Det som har slagit mig är dock att vi kanske inte hinner med en behandling innan sommaren, trist i så fall men då är det så. Däremot tänkte jag då höra med dem om vi skulle kunna få "vanlig" behandling under tiden och se om det hade kunnat funka. Tror ju inte det men skadar ju inte att fråga :) 
 
En annan sak som jag går och tänker på är faktiskt en ny bil. Vi har fått ett erbjudande på en nyare bil som vi är sugna på att ta. Idag kör vi runt med en Volvo v70 Momentum, 2009, 2.0 Flexifuel och den bilen vi spanar på är en Volvo v60 R-design, 2013, D4 Disel. Så bilen är lite mindre men har mer krut och finesser, vilket jag gillar ;) 
Känner mig lite som ett barn i en leksaksaffär där jag står och håller lådan med den där leksaken som är så häftig och som jag så gärna vill ha. Jag vet att jag kan köpa den och det pirrar i magen...tänk om jag gör det? Tänk att gå med den till kassan, betala och sen skutta ut i från affären för att sen slita upp förpackningen och börja leka. 
Och den här leksaken vill jag verkligen ha och jag tror den kan vara ett bra köp för oss, rimlig peng inte för dyr i månadskostnaden och kan hålla igenom "barnåren" tills ekonomin blir bättre efter föräldraledigheterna. Så vi får se..... har tid på att bestämma mig men det lutar mot ett ja ;) 
 
1 Familjenoe:

skriven

Känner lite som du just nu, tänker att det kommer bli bra tillslut även om det inte kommer hända på direkten :) Vi har fått tid till första läkarbesöket på rmc och till oss sa de att det var rätt många som genomgår behandling så man kan behöva vänta någon mens innan man sätter igång. I början blev jag lite besviken när jag fick reda på det men nu tänker jag att jag tar en sak i taget. Trevlig helg!

Svar: Åh vad kul att ni äntligen är på gång. Förstår, när man väl har kommit dit vill man ju bara köra igång. Den som väntar på något gott kanske kan vänta lite lite lite längre ;)
Ha du med en trevlig helg :)
Novella