Vecka 5 (5+6) - Illamående

6 kommentarer

Äntligen börjar jag få symptomer! 
Idag vad första dagen som jag fick känna på illamåendet, kunde knappt äta lunch utan att det guppade upp och ner i strupen. Konstant illamående och bättre blev det inte av att åka och storhandla veckans mat. Ett flertal gånger trodde jag faktiskt att jag skulle spy på golvet men jag tog mig igenom det. 

Även om illamåendet inte är speciellt kul  så tar jag allt jag kan få, vart enda lilla symptom tackar jag och tar emot för då vet jag att knytet går åt rätt håll. 

Så detta låter lustigt men det är otroligt roligt att vara illamående och veta varför  ❤️

 
1 Pånolligen:

skriven

Gött att du mår illa kompis :) Det vill jag också göra :) Så mysigt att vara gravid! <3

Svar: Tack vännen, ja det är underbart fast att jag knappt har fått behålla maten idag ;) men det är ett bra tecken, förhoppningsvis går det åt rätt håll. ✊
Novella

2 Familjenoe:

skriven

Känner igen det där med att vilja ha symptom. Jag som i vanliga fall har sjukt fobi mot att spy välkomnade det nästan :)

Svar: Visst är det härligt :) även om illamående och kräkningar inte roliga så är det så mycket bättre än inget :)
Novella

3 Madde:

skriven

Åh, så härligt ned symptom!! För tillfället letar jag symptomer på att förhoppningsvis vara gravid, men nja, mycket är nog inbillning & en stor förhoppning om att man nog faktiskt känner något, men nja! Testdag på måndag, funderar på att ge oss på ett test i helgen, men blir nervös bara av tanken! 😁

Svar: åhhh vad spännande! Vilken ruvardag är du på nu?
Novella

4 Madde:

skriven

Ruvardag 7, men satte ju in en blastocyst på 5 dagar så i jämförelse med er insättning på dag 2 så borde jag vara på ruvardag 10.. om man jämför så :) Då hade du val redan plussat svagt på dag 9? 😃

Svar: åhhh vad spännande! Precis du har ju flera dagars försprång med ett 5dagars i magen direkt :)
Yes vi plussade jätte jätte svart på ruvardag 9.
Har du tjuvtestat än? ;)
Novella

5 Madde:

skriven

Ruvardag 8 idag. Men satte ju in en 5 dagars blastocyst så i jämförelse med er återföring på dag 2 borde jag då vara på ruvardag 11 idag och då hade du väl redan plussat? 😃✊🏼

Svar: åhhh vad spännande! Precis du har ju flera dagars försprång med ett 5dagars i magen direkt :) Yes vi plussade jätte jätte svart på ruvardag 9. Har du tjuvtestat än? ;)
Novella

6 Madde:

skriven

Ååh!! 😁👏🏼 Nej har inte vågat testa än, är nervös över resultatet. Men vi har nu bestämt oss för att testa imorgon! ✊🏼✊🏼✊🏼

Svar: Åhhh vad spännande ! Håller tummar och tår ✊✊✊✊
Novella