Cykeldag 32 - Smygande mensvärk

2 kommentarer
Nu börjar det närma sig, tant röd står och lurar och börjar snart tåga in. Mensvärken smyger sig på till och från och jag inväntar bara att det ska "rinna till" i byxan. 

Helt ärligt så känns denna kommande mensen fruktansvärt lätt. Jag nästan skrattar bort den och känner att pffff de gör väl inget för vi ska ju till MALMÖ om TVÅ DAGAR!!! 

Ahhhhhhhh!!!!  Shit shit shit shit nu händer det! 
Det är så nära, bara 48h ifrån! 
Så jag och Mr har börjat förbereda oss med:
 
1. Reseplaneringen, hur tar vi oss dit och när åker vi? Check
Vi tar buss och är där 1,5h innan första mötet (lämna spermaprovet) så att vi kan titta runt och äta lunch på sjukhuset :) 

2. Frågor, skrivit ner olika frågor som berör behandling, risker, antal försök, osv. Check! 

3. "IVF skolan", tittat en extra gång på filmen "ivf skolan" så att vi inte missat något. Check!

4. Frågor & svar, läst igenom frågor och svar på deras hemsida. Check! 

5. Nödvändiga papper, packat ihop de nödvändiga papperna som vi behöver ha med oss inför mötena. Check! 

Ja mer än så tror jag inte vi kan göra utan det är bara att vänta ut de sista timmarna och se vad som sker. 
 
1 Familjenoe:

skriven

Lycka till på torsdag!

Svar: Åh tack så hemskt mycket :)
Hoppas allt flyter på för er, vilken vecka är du i nu?
Novella

2 Familjenoe:

skriven

Har följt dina blogginlägg nu den senaste veckan, så kul att ni kommit igång :) Allt verkar flyta på för mig, har precis varit på första barnmorskebesöket, hon sa väl inte så mycket nytt (har ju haft över ett år på mig att googla runt om diverse saker) men det känns lite mer verkligt nu :) Är i vecka 9+2 nu.
Massa lycka till med ert första försök nu, jag håller tummarna! Kram

Svar: Åhhhh vad kul!!! Shit ja jag förstår det, häftigt! Är så glada för er skull!!! Och tiden går så fort, snart är ni över 12veckors perioden och in i "safe zone" :)
Tack snälla du!
Novella