Vecka 23 (23+1) - Förkyld

Kommentera

Osså kom den där pang förkylningen.
Började känna av den igång morse och trugade i mig mängder av te igår men ack det hjälpte inte. Så igår kväll var jag heltäppt med runninande näsa och tjock i halsen.

Så i natt kl 03:30 vaknade jag lite halvt av panik då jag inte fick luft. Det var ett smärtsamt tryck på bröstet och det var svårt att andas. Förkylningen hade antagligen gått ner mot bröst och lungor.
Jag tog mig upp och hämtade lite alvedon för att se om det hjälpte mot smärtorna och underlättar andningen.
Mr vaknade i panik av att han hörde hur dåligt jag andades, och efter lite om och men så inser jag att jag inte kommer kunna sova eller andas liggande. Vi tog en varsin kudde ner till soffan så jag kunde sitta sittandes upp och sova. Även om smärtan fortfarande var kvar underlättade detta andningen en hel del. Så de sista timmen av sömn fick jag sittandes och Mr låg brevid mig. Han är som en vakande hök och försöker hjälpa så gott han kan.
Är otroligt lyckligt lottad om har honom ❤️

Men nu sitter jag på jobbet, bröstsmärtorna finns där. Andningen är lite svår men hanterbar så då kör jag på :)

Jädrans förkylning ;)