Vecka 19 (19+0) - Börjat med barnrummet

Kommentera

Shit, nu har vi gått ännu en vecka... Vi har nu gått 19 fulla veckor idag, känns otroligt.

Magen växer så det knakar.... Blir lite rädd hur stor den har blivit så snabbt. Jag hoppas den lugnar sig lite annars kommer jag vara stor som ett hus när lilla sessan kommer.

Viktmässigt har det inte hänt så mycket. Jag ligger idag på 61,8kg och innan jag blev gravid vägde jag 63,3kg.
Så viktmässigt ligger jag under det jag vägde innan graviditeten. Är jag orolig? Nej jag äter precis som jag ska med tre mål mat och extra mellanmål så jag inte går hungrig. Barnet växer så det knakar så hon får vad hon behöver.
Jag tror att jag kommer springa snabbt i väg de sista 20 veckorna istället så vi får väl se hehe.

Annars har jag börjat med barnrummet. Det är just nu kaus där inne med grejer överallt, saker som definitivt inte ska vara där och ska bort så fort som möjligt.
Men det jag har gjort nu är att börja beställa hem detaljer som jag tittar på och vi har klubbat färgtemat i barn rummet.
Temafärgerna blir babyrosa,mörkblå,grå och vitt.

Tex har jag beställt en handgjord babymobil från etzy utifrån de färger jag skrev ovan.

Sen så är det en hel del små saker jag beställt som bilderna nedan.
Så nu är tanken verkstaden igång på vart och hur allt ska se ut.

Ett annat litet projekt som jag börjat med (iallafall beställt delar av det) är att göra en egen luftballongslampa , som tex bilden nedan :)

Som ni förstår så är det fullt upp nu framöver ;)