Vecka 37 (37+6) - Första dagen hemma i väntan på barn.

Kommentera

Ja ni, idag var den första dagen hemma från jobbet på "föräldrarledighet" eller " i väntan på barn" som det heter i mitt huvud. 


Hur var min första dag? 
Ja det var inte så dåligt att få sova vidare när Mr gick upp idag 😎, sov till kl 09 och sen satte jag igång med promenad med hundarna och tvättning. 

Dagen har gått långsamt, och jag har inte gjort mycket idag utan mestadels tagit det lugnt. Börjat läsa om min bok (50 shades of gray) och kollat på serier.... men efter halva dagen var jag väldigt uttråkad. 

Jag har medvetet tagit det lugnt då Mr ska till Polen över dagen med jobbet i morgon så lill tösen får snällt hålla sig inne i magen till i morgon kväll iallafall ;) 
Men jag känner nada mer än lite mensvärk och ryggvärk så tror knappast att det är på gång. 
Mr var orolig när detta kom upp men efter vi pratade igenom det kändes det sjävklart att han skulle åka, han är borta 08-16 så de är precis som en vanlig jobb dag, inget mer. 
Vi hade sagt att vi stämmer av med varandra nu på kvällen och går upp ihop i morgon bitti och känner efter och känns det bra så åker han. 

I skrivandes stund så känns de inte som om tösen kommer ploppa ut under den närmaste veckorna haha ;) 
Men vem vet, man kan ju alltid drömma om annat.

Men jag tar det lugnt även i morgon, kommer ligga och läsa min bok (fifty shades of gray) och försöka läsa ut den och efterföljaren (fifty shades darker) innan premiären på fredag (10/2) vilket jag och en tjejkompis har biljetter till 😎👌

Sen så på torsdag kväll (9/2) ska vi se på Johan Glans vilket jag ser sjukt fram emot. Min humor rätt igenom så de händer ändå en hel del denna veckan. Vilket känns bra, annars hade jag nog klättrat på väggarna ;) 

Men jag har iallafall påbörjat en lista över grejer jag ska göra under dagarna nu när jag är hemma. 
Så på onsdag (8/2 om två dagar) så sätter jag igång med hemma fixandet. 

Redan nu har jag kommit på fler saker till min lista hehe 🤔