Vecka 38 (38+5) - i väntan på bebis, dag 7

Kommentera

Idag var det helt underbart väder ute så efter frukost begav sig jag och Mr ut på en 5km lång promenad med hundarna. 


De är så underbart att traska i skogen och höra fåglarna kvittra, känns verkligen som att våren börjar närma sig. (Fast att vi precis haft snö hos oss ;)) 

Men det är en underbar tid att få barn på, när väl hon kommer så kommer det iallafall gå mot ljusare tider och varmare väder. 
Vårvädret brukar vara helt fantastiskt så de kommer bli en hel del promenader för lilltösen och mig. 

Under och efter promenaden hade jag en hel del tryck neråt och ont i ryggen ner mot svanskotan. Men nu några timmar senare så har det nästan avtagit helt. 
Tråkigt då det absolut inte hade gjort något om det fortsatte att göra ont 😜

Jag mår annars prima, har en del vattniga flytningar blandade med krämiga tjocka flytningar vilket är helt normalt nu i slutskedet. 
Använder mina stödstrumpor för att undvika svullna och värkande fötter, vilket det faktiskt hjälper bra mot! 
Lilltösen rör sig fint i magen och buffar på ställen där byxorna sitter åt eller om jag vilar min arm på magen. 
Hon godtar inte när någon tar del av hennes plats och markerar direkt. Bestämd liten dam vi har ;) 

Mr och jag försöker prata med henne och locka henne att komma ut istället. " Tänk så mycket plats du skulle ha då och vilka mysiga famnar du hade legat i istället för att ha det så trångt som du har det just nu" 

Bebis kom ut nu!!!! 

Även om jag önskar att hon kommer nu så är jag helt övertygad om att vi kommer gå över tiden. 
Detta då alla mina systrar har fött innan beräknat datum (minst 1-4 veckor innan) så jag och vår bebis kommer ju såklart vara kärringarna mot strömmen och gå över tiden istället hehe. 

23 dagar kvar tills vi blir igångsatta om inget händer innan... 23 dagar.... fy fan!