Vecka 38 (38+6) - Långpromenad och kontroll hos BM

Kommentera

Så där ja! Nu har jag varit 1 vecka hemma..... fy fan! 

Hade jag vetat att jag skulle må så här bra hade jag jobbat förra veckan och hela denna också.
Att gå hemma och bara vänta in denna ungen är det tråkigaste jag varit med om.... 

Vad har jag gjort idag... jo jag lämnade Mr på jobbet, åkte och handlade och sen tog en snabb promenad med hundarna. 
Efter att bli uttråkad av att spela spindelharpan och läsa förlossningsberättelser tog jag en powernap. Ja ni hör ju hur spännande mina dagar är....
Efter att Mr ringt och väckt mig tog jag mig ut på en långpromenad med hundarna. Vi traskade omkring i en timme i fantastiska vårväder. 
De gjorde mig på aningen bättre humör men jag var/är fortfarande bitter ;)

Varför? 

Jo för i natt drömde jag om att jag hade förvärkar eller ja mensvärk och att det blev starkare och starkare. 
Osså vaknade jag upp och inser att det bara var en dröm, en dröm som jag ssåååå gärna önskade vad sann. Men nä... 

Därför är jag bitter, känner mig snuvad av en dröm. Sjukt egentligen att man går och hoppas och längtar efter att få ont men ja det är faktiskt det jag gör.

Efter långpromenaden och härlig dusch så var det dags för kontroll hos barnmorskan.
Idag fick jag gå själv för första gången, Mr har annars varit med på allt (förutom tillväxtkontrollen). 
Mitt blodtryck var bra och magen hade växt 1 cm, alltså var den nu 34cm. 
Vi hade en annan barnmorska då våran vabbade och fick en som var gammal i gemet = svinduktig på sitt jobb med stor erfarenhet. 
Efter en snabb känn på magen sa hon direkt att -" detta kommer inte bli en liten bebis. Hon känns stor! Så räkna med en 3,5 kg klump och kanske större om ni går över tiden!" 
Se där! De blir kanske ingen liten sessa, kanske får börja packa om lite i förlossningsväskan 🤔

Hehe vilket som var det kul, sen pratade jag lite med henne om att gå över tiden. 
Hon berättade att det är väldigt vanligt att få barn från beräknad födsel och åtta dagar fram. 
Så frågade hon hur Mr var när han låg i magen, jag berättade att svärmor gick över 20 dagar med honom och då skrattade hon lite lätt och sa att -" då kanske hon är en riktig ligga kvar och gotta sig unge denna med tanke på pappan".
Underbar barnmorska som hade humor och vad jag upplevde en hel massa kunskap. Snabb var hon också, jag var där inne i 15min sen så var allt klart.
Nästa besök är om 1 vecka och två dagar... vilket jag är helt säker på att jag kommer behöva gå på. Hehe 

Ja den som väntar på något gott....