Vecka 36 (36+0) - Vår i luften

Kommentera

Nu är det bara 4 veckor kvar till beräknat! Woohoo! 


Bebisen väger nu mellan 2,5-2,8 kg och är mellan 46-48 cm lång. 
Så om vår lilla going fortfarande skiljer sig -10% än standarden så ligger hennes vikt runt 2,3-2,6kg och 42-43cm lång. 
Allt är färdigutvecklat så nu förbereder sig den lille på att komma ut bland annat genom att suga på tummen.

Det är verkligen vår i luften hemma hos oss och det har varit fantastiskt väder med solsken och varma vindar. Fåglarna kvittrar och små videkissar syns på träden. 
När det är sådant här vårväder måste jag bara ut. Kan inte sitta still inomhus utan det kliar i fötter och ben efter att promenera och njuta av vädret. Så igår drog jag med Mr ut på en lång promenad efter jobbet på 6,5km och bara njöt av att röra på fläsket och höra fåglarna.

Promenaden gick fint, vi tog det i mitt tempo och ibland fick jag sakta ner pga förvärkar. Och när dessa kom var det väldigt bra att öva på profylaxen ;) 
Förvärkarna är inte jätte starka men de känns mer som stark mensvärk. 
Tösen trycker sig neråt lite mer vid  promenader så det skapar även ett extra tryck. 
Men igår var första gången då värkarna kom lite tätare, höll i sig även om jag rörde på mig och var smärtsamma eller ömma efter varje värk.

Även hemma efter promenaden så fortsatte de komma och blev starkare och starkare. Vid ett tillfälle där funderade jag på om det hade börjat närma sig förlossning. Tänk så fortsätter detta och eskalerar och blir mer och mer. Kanske inte samma dag men dagarna efter. Upprymd och förväntansfull klockade jag värkarna och skojade med Mr att vem vet detta kanske kör igång nu! 😍

Meeen nej.... det gjorde det inte. Värkarna höll på i några timmar sen så blev de svagare, mer sälla och tillsist avtog. 
Så när vi gick och la oss så var det coollugnt. Vaknade på natten av två lite mer starkare värkar men inget mer efter det och idag har jag inte känt ett piss mer än en sprattlande bebis ;) 

Så nej det har inte börjat utan det var nog bara en reaktion på promenaden. 
Lite starkare förvärkar och livmodern som övade sig inför vad som komma skall.
Rackarns också;) 

Men ärligt talat så blev jag besviken, vilket jag tror Mr också blev. 
Men de är bara att fortsätta i denna väntansleken tills Lill tösen känner sig redo att komma. 
Vilket kan ske när som eller om 6 veckor.... 

Ovetandet om när är värst ;)