10 dagars bebis

Kommentera

Idag testade jag att pumpa ena bröstet i 15min. 

Varför jag gjorde detta är för: 
1. Jag ville se ett ungefär hur mycket mjölk jag har. Så jag inte ammar henne och tror att hon får mat. Tänk hon skulle kunna suga  sig trött annars, då är det bättre att iallafall ha en fingervisning på hur mycket man har och ifall det är för lite så är det bara att blanda till ersättning och stötta upp med det. Hon ska iallafall inte behöva gå hungrig! 
2. Jag ville testa pumpen och testa att ge henne flaska. Vilket kan vara bra för avlastning och om jag vill i väg och tex klippa mig eller något för då kan Mr ge henne mat utan att behöva oroa sig. 

Iallafall, jag pumpade och fick då ut 70ml vilket kändes bra! 
Om man tittar på ersättning (på paketet) så ska 0-1mån bebis ha 80-150ml per måltid. De betyder ju att hon iallafall får i sig en hel del på ena bröstet och med tanke på att jag ger henne båda så borde hon få i sig den mängd hon behöver. 

Sen så testade vi att ge henne mjölken i Camla-flaskan och det gick hur bra som helst! Så de var väldigt kul att båda sakerna funkade fint. 
Det underlättar en hel del och ger oss en liten kontroll över läget. 
Istället för att tro att hon får tillräckligt med mat vet vi just nu att det faktiskt stämmer. ❤