14 dagar efter förlossningen

Kommentera

Ja idag är det ju egentligen 15 dagar efter förlossningen men jag började på att skriva detta inlägget igår men blev aldrig kvar så ni får stå ut med att det är en dag mindre i texten ;) 



Nu har vi varit föräldrar i två veckor!!! Känns helt otroligt, overkligt och som en dröm. Varje gång hon vaknar och vill ha mat eller närhet så känns det som om hjärtat ska hoppa ur kroppen så mycket som vi älskar henne. 
Detta lilla liv, vår lilla sessa, har legat i magen i så många månader och varit efterlängtad i så många år. 
Lyckan är ofantlig och vi bara njuter. 

Amningen funkar hur bra som helst och hon går upp i vikt med bravur. BVC var här på hembesök i onsdags (4dagar sen) och vägde henne och då hade hon gått upp 440g sen veckan innan. Vilket var jätte bra! BVC ville att hon iallafall skulle ha gått upp 100g så vi slog deras marginaler rätt bra ;)
Så nu väger sessan 4020g, en redig liten going. 

Så nu pumpar jag ut en del efter varje amning och fryser in så att Mr kan mata henne om jag skulle vilja åka iväg :) 
Men hon är väldigt snäll, äter var tredje timme och sover väldigt bra om nätter. Så än så länge går allt otroligt bra. 

Visst hon har lite ont i magen då och då vilket resulterat i lite tantrumskrik så vi har börjat ge henne Semper magdroppar då BVC trodde att detta berodde på att hon sväljer mycket luft när hon ammar. 
Än så länge var magdropparna hjälpt och inget mer tantrumskrik har kommit (peppar peppar). 

Annars med mig är allt också väldigt bra, har inte ont där nere direkt utan visst jag är lite öm som om jag har cyklat långt på cykel men inte mer än så. 
Kroppen börjar komma tillbaka och jag har förlorat 9kg av mina 12 gravidkilon. 
Även om magen är slapp efter den stora kulan som varit där innan så tycker jag den har gått tillbaka väldigt fint. Där är en hel del att ta på men det tar jag tag i sen. 

Att amma gör mig HUNGRIG konstant och jag kommer säkerligen vara en av dem som kommer gå upp under tiden jag ammar. Men vet ni vad, de är helt okej för just nu bryr jag mig inte ett piss om det utan njuter till 1000 av det lilla liv vi har fått och det lyckoruset vi befinner oss i. 

För tre år sen drömde jag om detta familjelivet och idag är jag en stolt mamma till vår lilla sessa. Livet kan inte bli bättre än så här ❤