Första dagarna som föräldrar

2 kommentarer

Förlåt har inte tagit mig tid och uppdaterat er. 


Allt är hur underbart som helst med oss. Alla tre mår jätte bra ❤ och vi är hemma och myser. 

När hon var 24h gammal så packade vi ihop oss från BB och begav oss hem. 
Mr och jag hade ett så kallat ett familjerum på BB så att även han kunde sova över det första dygnet. 
Men pga högt tryck på BB dagen efter förlossningen kunde vi inte bo kvar utan de ville att jag skulle flytta till ett annat delat rum och då fick inte Mr sova över.  
Vi visste att detta kunde ske och hade reda pratat innan under morgonen att om det blir så följer jag och Tove med Mr hem. 
Inte pga seperationsångest eller något liknande utan mer för att både jag och Tove mår och mådde ofantligt bra efter förlossningen och allt flöt på så fint. Så vi kände att det inte fanns någon direkt anledning till att stanna kvar på BB. Speciellt när vi har knappt 5min hit med bil. 
Barnmorskan förstod och höll med om att vi mådde så bra och att amningen funkade fint så de såg inga hinder med att vi fick åka hem utan vi fick bara invänta klartecken från barnläkaren och bokade in en vi för återbesök på BB för att göra PKU- test, vägning och hörseltest. 

Så när hon var 24h rullade vi hemåt och det var underbart att komma hem 😍

Nu är hon snart 3 dygn gammal och vi ska på återbesöket på BB. 
Sen så ska mina föräldrar komma och träffa henne och våra hundar ska introduceras till den nya flockmedlemmen. ❤

Amningen går super bra och mjölken rinner på hur fint som helst, vi har kommit in ett bra flow dag som natt. 

Så sammanfattningsvis, allt går overkligt bra. Och vi lever på lyckoruset att hon äntligen är här, vårt efterlängtade lilla mirakel. Tove ❤


 
1 Angelica:

skriven

Åhh hon verkar så underbar!! Jag har lite svårt att förstå att vår lille pöjk är vår.. Kanske är så när man har kämpat extra hårt. Det hela tog 7 timmar från vattenavgång till att han var ute, han vägde 3090 och var 49 lång! Kram på er

Svar: Samma här, och ja jag tror det är lite speciellt när man kämpat lite mer.
Wow de gick snabbt! Vad duktig du har varit! Naww men han var ju inte så stor! Liten lagom och perfekt kille ju!!! Kram
frantvatilltre.blogg.se

2 Pånolligen:

skriven

Stort grattis till er lilla tjej <3

Svar: tack snälla <3
frantvatilltre.blogg.se