Youtube - lilla barnkammarboken

Kommentera
(null)


Till en början var jag en person som sa att mitt barn inte skulle kolla på Tv, iPad eller mobilen. 
Det tog några vänder upp till dalarna (65mil) i en bil med en gallskrikandes unge för mig att ändra min åsikt.
Tove har nämligen aldrig tyckt om att åka bil så jag eller Mr måst alltid sitta bak med henne och försöka underhålla henne. Men efter att en själv har sjungit sånger i 2timmar tröttnar hon på det... och då har vi "bara" 4 timmars bilfärd kvar ....Yeay. 
Så då blir det att hitta andra sätt, leksaker och till sist i nödlägen iPad en liten stund. Då kollar vi på youtube och barnkammarbokens visor eller bablarna. 

Tyvärr har ju "vårt" beteende spridit sig till där hemma med.  I nödlägen kommer Tvn på med youtube och barnkammarboken eller bablarna. 

Detta är inte direkt något jag är stolt över men ja så är det ibland. 
Jag har fattat uttrycket -"man väljer sina strider" mycket mer nu för tiden. 

Jag sjunger väldigt mycket barnlåtar med Tove och har gjort sen den dagen hon föddes. När hon började förstå mer började jag även med rörelserna till flera av låtarna. Vilket är otroligt sött att se hur hon försöker härma nu. 
Hon älskar verkligen musik. 
Fördelen då med att visa barnkammarboken på tvn/iPad är att de faktiskt sjunger samma visor och gör rörelserna och att det inte är en massa tecknat utan människor som står och sjunger och gör rörelserna. 

Kolla in dem vetja, för även om barnet inte får kolla så kan en själv lära sig låtarna och rörelserna till dem. Vilket jag själv inte tyckte var lätt i början när man inte visste, så var detta ett härligt hjälpmedel. :)