Besök hos barnmorskan (v34+0)

Kommentera
(null)

Då har jag än en gång varit på vanlig kontroll hos barnmorskan. 
Allt var bara bra, alla mina prover såg bra ut och vi satt och pratade igenom hur allt känns.
Jag sa att "ja nu är det ju bara 6-8 veckor kvar så de är väl bara att bita ihop och köra på" varav min barnmorska instämde och berättade att nu är vi så långt gångna att de inte försöker stoppa en förlossning om det skulle komma igång. Vilket är positivt för det betyder att lillebror är så pass stor att han klarar sig bra :) 

Måttmässigt på magen ligger vi på 33cm denna veckan, och då jag inte har gått en hel full dag så är jag 33+6 enligt deras räkning och hamnar fortfarande på vår egna kurva mitt i mellan normal och den övre. 
Jag skojade om att det skulle bli en stor bebis men barnmorskan tror att han komme hamna på 3,5-3,7 kg om han föds vid beräknat. Men går vi över som med Tove blir han klart större ;) 

Hjärtljuden låg på 137 men han busade upp sig till 150 rätt snabbt, han verkar inte gilla deras manick och att hon puffar på han. Hehe
Han ligger även nu med huvudet neråt men är fortfarande ruckbar. 
Bra iallafall att han ligger på plats och börjar göra sig redo. Inte för att jag tror de kommer hända något inom det snarast för det men de är kul att han gör sig "startklar".

Ingen ny kontroll försen om tre veckor, och då ska vi prata om förlossningsplan. Ska bli intressant :) 

Vad hade eller har ni för förlossningsplan?