Cykeldag 14 - Altanbygge och träningsvärk?

Kommentera

Helojsan! 
Var ett par dagar sen jag skrev, har haft en del på schemat vilket jag kommer beskriva här nedan ;) 
 
 
Nu börjar vi närma oss ägglossningen, både idag och igår har det dragit i äggstockarna och huggit till lite då och då. Så jag antar att den kommer inom dagarna, men vi får väl se.... annars kan det vara träningsvärk från allt grävande. 
 
Japp ni läste rätt grävande... Jag och Mr samt några av våra vänner har nämligen grävt ut 60m2 och ja de tog några timmar. 
Mr och jag började i torsdags ( två dagar sedan) och på två timmar hade vi grävt bort lite mer än 20m2 och redan då kändes det i armar och rygg. 
Det gjorde då inte saken bättre att vi direkt efter jobbet på fredagen (igår) började gräva resterande 40m2. 
Som tur var så hade vi några vänner som ställde upp när det bjöds på öl och korv. Till härlig musik och svalkande öl (alkoholfri till mig) så gick det på 4h att gräva bort de sista. 
 
Resultatet? Ja de ser ni på bilderna, en bra grund att börja vårt altanbygge och en stor hög med jord. 
 
Så de har varit ett par dagar fyllda av fysiska aktiviteter vilket har gjort att vi varit helt slut på kvällarna. Och tidigt i morse bar det av till K-rauta för att köpa allt vikre. Även en ny skottkärra då vår förra tyvärr strök med efter allt tungt lastande. hehe. 
Men den var ca 30år gammal och vi har "ärvt" den av mina svärföräldrar så den hade gjort sitt. 
Både jag och Mr köper gärna saker som har högre kvalité och detta gäller även när vi skulle köpa en ny skottkärra, så här fick de bli en av dyraste för 1500:- på K-rauta. 
Även om det bara är en skottkärra så får den gärna hålla i 30år och då är det bättre att betala lite mer och få något som verkligen klarar av tunga vikter och håller. 
 
I morgon ( söndag) är det dags att ta hand om all jord som vi har gävt upp. Lite kan vi nog återanvända i häckarnas rabatter runt om tomten med resterande får vi desvärra frakta i väg till soptippen. Så i morgon blir åter igen en fysisk dag så en härlig workout har vi fått de senaste dagarna. Om vi har tur så visar även vågen det om någon dag ;) 
 
Nej nu kan jag knappt hålla ögonen öppna och utvilda behöver jag vara inför morgondagens arbete med all jord. 
Sov gott så hörs vi mer en annan dag :)