Vecka 15 (15+1) - Nu hör bebisen

En kommentar

Nu har vi gått 15 fulla veckor, känns fortfarande overkligt även om morgon illamående och ulkandet påminner mig om annat ;)

Jag har börjat få träningsverk/växtvärk denna veckan, spännande att vakna på morgonen med den där känslan att någon faktiskt är där inne.

Bebisen kan nu höra omgivningen och kan reagera på plötsliga ljud. Nu kommer Mr prata ännu mer med magen ;)

Annars när jag tittar på bilden ovan så blir jag helt förvånad. De ser verkligen ut som en bebis nu. Barnet är nu mellan 10- 14cm långt... Känns så stort! Tänker tillbaka på den lilla räkan som bara var 1,6 cm för 7 veckor sen.
Det händer så mycket så snabbt, kroppen och utvecklingen av en ny människa är så otroligt häftigt!

Min mage var rätt svullen när bilden togs, även om det var morgon och jag inte hade ätit frukost.
Kan inte riktigt kalla det en bebismage, känns fortfarande som tarmarna och magen är svullen. Lägger jag mig på rygg så är jag helt platt, ingen bebis som syns.
Just därför vet jag att det inte syns än.
Ni kanske undrar om jag har gått upp i vikt, nej de har jag faktiskt inte heller , eller jo 400gram om ni räknar det.
Men jag ligger fortfarande 2kg under vikten jag hade innan jag blev gravid.
Så de känns lustigt de här men de är bara att gilla läget och längta tills bebismagen kommer snart.
Jag har målet insatt på v18 så de är go tid kvar.

Hihi bara 3 veckor kvar till rutinultrljudet. 🙈

 
1 Libra:

skriven

Spännande att det snart är RUL. Sen går det fort för bebismagen som börjar titta fram. :)
Kram

Svar: ja hoppas det 😊
Novella