Förskoleplats

2 kommentarer
(null)
 
 
Ja ni, lillfisen har fått dagis plats! 
Tanken är att hon ska börja den 5 mars, dagen efter sin ett års dag. 
 
Blandade kännslor till det just nu MEN detta har varit tanken redan från början att hon skulle börja så tiidigt på förskolan. 
 
Jag och Mr är förespråkare för förskolan, inte för att vi ska kunna jobba utan för att vårt barn ska få stimmuleras och utvecklas inom områden som vi kanske inte ger henne. Bland annat med hur man intregerar med andra barn, "se och lär" metodiken bland andra barn och självständigheten. 
Jag och Tove går på öppna förskolan en gång i veckan, badar i simhallen en annan dag i veckan och sen fikar vi med mormor och morgar, med mina kompisar och andra mammor och deras barn under veckan. Sen försöker vi få in en lekdejt med en annan mamma vän också iallafall en gång i veckan. Så ni förstår så försöker vi hålla igång.
Men jag märker snabbt  att när vi träffar andra barn som är i liknande ålder ( 1-2år) så tittar och härmar Tove dem väldigt mycket.  Jag kan riktigt se den lilla hjärnan tänka och försöka göra det de gör, hon stimuleras på ett helt annat sätt som jag inte kan ge henne. 
Och när jag tänker på den biten så känns det bra att hon får komma till förskolan snart. 
 
Sen så kommer hon inte vara på försökolan så länge då lillebror kommer snart med. Så hon kommer enbart vara på dagis i 2,5 månad sen så får hon komma hem och mysa med mig igen innan lillebror kommer. 
Sen är tanken att jag och Mr ska vara hemma två månader ihop från när lillebror kommer. och verkligen mysa med båda barnen och få en så bra start som möjligt. Sen är det ju sommar med och det är ju aldrig fel då att vara ledig ;) 
 
När Mr börjar jobba igen i slutet av augusti / början av september så är tanken att Tove ska vara på förskolan i 15 timmar i veckan. Då tänkte vi tre dagar i veckan att hon ska få vara där i 5 timmar per dag. På så vis får hon lite extra stimulans och jag får möjligheten att göra annat med lillebror. 
 
Hur tänker ni kring förskola eller hur var det att lämna på försskolan? 

 
1 Madde:

skriven

Vad spännande med förskola för lilltjejen! Kommer bli hur bra som helst :) Kram

Svar: Ja de känns konstigt på ett vis men roligt på ett annat.
Tiden går så snabbt!

Hur mår du och hur går det för er?
frantvatilltre.blogg.se

2 Madde:

skriven

Förstår det! Jo tack, jag mår bra. Gillar inte när jag har sammandragningar, men det ska ju vara normalt. Och oftast kommer det någon & lugnar sig snabbt igen. Idag har jag haft lite mer men har varit igång hela dagen. Hur är det med dig? Har du känningar av några sammandragningar?

Svar: Förstår din oro ❤️ hur går det för er annars, vilken vecka är ni i nu?
Jo med mig är det bara bra, dagarna springer i väg och tiden går otroligt snabbt. Nej inga sammandragningar än, en del foglossningar vid ansträngning men inte mer än så.
Har du köpt några mer fina kläder? :)
frantvatilltre.blogg.se