Ökat tryck neråt och en massa sammandragningar (v28+3)

En kommentar
(null)


Jag verkar bära barnen lågt för än en gång ökar trycket neråt och ju större lillebror blir i magen ju ondare gör det. 
Ibland är jag så pass svullen nere i kissen och trycket är så pass stort att man skulle kunna tro att huvudet sitter där. Och det klassiska uttrycket "bullf*tta" passar perfekt in här 😒
Men de är bara att bita ihop, 12 veckor kvar 🙈

Onda sammandragningar har börjat komma mer och mer nu. Ingen härlig känsla men det är ju helt naturligt och nödvändigt. Livmodern behöver ju träna sig inför förlossningen ;) 

Men det gör inte det skönare för det, så dagarna då de är som värst försöker jag vila mycket genom att ligga på soffan. Inte alltid så lätt när jag har en liten underbar person här hemma så stjäl min uppmärksamhet och som jag mer än gärna busar och myser med. 

Mr blir dock orolig, när det är som värst på kvällarna brukar han smeka magen och prata med lillebror om att lugna sig. 
Han är rädd/orolig att en förlossning ska dra igång medans jag är rätt lugn med att detta är nog mer av naturlig grad och gör nog ondare för att det är barn nr 2 inom så kort tid. 

Lite skit får man räkna med, allt kan ju inte vara en dans på rosor ;)

 
1 Madde:

skriven

Va rädd om dig & försök vila så mycket det går! <3

Svar: Tack snälla för din omtanke, försöker så gott det går men sen är jag den som var svårt för att sitta still med hehe.
Men jag ska inte klaga, de finns dom som har det värre ;)
Detta känns ju som sagt helt normalt, är ju lite tjockare/tyngre denna gången så de är ju inte konstigt heller 🙈😂
frantvatilltre.blogg.se