Försök 6

Kommentera
 
September 2014 
 
Nu är sommaren slut och hösten börjar komma, en relativt trist månad enlig mig då vi inte riktigt inne i hösten och utan är i ett litet mellan läge. Snart så kommer bladen ändra färg och man får tända lite mer ljus inomhus. Mysigt att gotta ner sig i soffan med en varm filt, levande ljus omkring sig och en härlig varm kopp tee.
 
Denna månaden har vi försökt att bli gravida i 6 månader. Shit tänk det att ett helt halvår har sprungit förbi och det gör bara att längtar ökar ännumer. 
Denna månaden kör vi ägglossningstester bara för att checka av när vi tror att vi haft ägglossning och när kroppen egenligen har ägglossning, vem vet det kanske skiljer sig en del. 
 
På cykeldag 17 såg vi en höjning och på dag 18 var testet jätte starkt så här fick vi svart på vitt vilka dagar som var kritiska för oss. Det var kul att testa med ägglossningstester dock kan jag förstå varför folk blir testomaner eller rättare sagt maniska med att testa dessa olika tester. Något jag och Mr känner att vi inte riktigt vill bli och därför sa vi att detta blir den enda månaden så länge. 
Det var iallafall kul att se att vi får utslag sen får vi ju bara hoppas på att ägget släpper med.
 
Nu börjar mina tanka vandra om kring och jag börjar fråga mig, tänk så är det något som är fel på oss. Det är kanske något som gör att vi blir gravida eller ens kan bli gravida. På min sida av släckten så har mina syskon haft problem och fått genomgå allt från hormonbehandlingar till provrörsbefruktning ( ivf). Så det är kanske hos mig det ligger? 
Eller så är det bara jag som överanalyserar allt och oroar mig i onödan, det är ju fullt normalt att det tar ett år innan man blir gravid. Så varför skulle det vara någon skillnad för oss utan det är bara att köra på så gott vi kan så kommer vi också få vårt efterlängtade plus någon dag.
 
 
Cykeldag 33 kom mensen, se där.... men då satsar vi på en juli bebis i stället då.