Försök 18 - Menopur och ovitrelle

Kommentera
 
Äntligen får vi börja på behandling igen! Wiiihoooo! 
 
Vi kör igång igen på menopur för den gav ju väldigt goda resultat sist även om vi inte blev gravida, förutsättning var iallafall rätt. 
 
Vi sprutade på från cykeldag 3 och vid ultraljudsundersökningen cykeldag 8 så trodde läkaren att vi redan haft ägglossning?!?!?!?! NEEEEEEEJ!!!! 
Så jädrans typiskt, va fan! 
Där var tydligen en gulkropp eller en blod cysta därför misstänkte min läkare att vi antagligen hade haft ägglossningen dagen eller dagarna innan. 
Som tur är det hade vi sexat till det både de dagarna som refererade till så ingen skada skedd. 
Slemhinnan var bara 5,5mm så inte optimal men det säger inte att ägget inte kan fästa......enligt läkaren iallafall. 
 
Där var även en äggblåsa till på 17,5 mm så om det inte hade varit någon ägglossning så kunde vi satsa på denna. Däremot fick vi inte ta ovitelle sprutan då den kan skada mer än göra nytta när de misstänker att de är en cysta. Som vanligt litar jag på min läkare och följer dens råd, hon rekomenderade oss däremot att köpa hem ägglossningstester och testa några dagar framöver för att se om vi släpper det andra ägget. Då har vi även en chans där. 
Så det gjorde jag, in på apoteketet och köpte den dyraste de hade, en digital som sköter allt åt oss. Det är bara att kissa på den och låta den analysera stickan åt oss. Super smidigt! 
Mycket riktigt hade vi ägglossning några dagar senare så då sexa vi på för fullt och håller våra tummar och tår att detta ska gå vägen. 
 
Men vilken konstig månad, jag har haft väldigt ont när jag kissat och till och med vaknat på natten av smärtan och fått gå upp och kissa. Jag har så många gånger trott att jag fått urinvägsinfektion men så fort jag ska ringa läkaren och beställa tid för att få pencilin så slutar det. Osså kommer det tillbaka två dagar senare... kan detta betyda något posetivt för oss kanske? Åhhh jag hoppas så!
 
 
Men nej, cykeldag 26 kom mensen.... fan osså!!!! Men det är bara på det igen, däremot irriterar jag mig på min jädrans slemhinna.. de är ju inte okej att den är så tunn. Ska diskutera detta med min läkaren nu när jag ringer dem och berättar att jag fått mensen...igen.....