Vecka 12 (12+3) - Sömnbrist

Kommentera

Så här känner jag mig nu efter flera nätter med dålig sömn. Vår hund är nämligen dålig, hon har en tarm inflammation vilket gör att hon inte kan behålla någon mat utan behöver springa ut och bajsa non-stop.
Så större delen av nätterna är jag och Mr vakna (vi kör varannan gång att ta ut vovven) och efter flera dagar med detta problem så blir man helt slut. Sen med bebisen i magen blir jag nog extra trött för jag ser i kors så fort jag kommer hem från jobbet.
Jag är verkligen inte snabb på jobbet utan känner mig som värsta zombin.
Skönt att det är helg nu så att man man vila upp sig;)

Annars på bebisfronten, vi var och tittade på vagn för någon dag sen. Var inne i en barnvagnsbutik och stod och drog i flera vagnar.
Kände och klämde samt testade att fälla ihop och sätta in i bilen.
Fokusen låg enbart på Emmaljunga barnvagnar då detta är min och Mr favorit.
Vi fastnade för Viking och för Edge, fördelarna med Viking är att vi kan fälla ihop den och lyfta in den rätt in i bagaget. Edge behöver vi plocka av fram och bakhjul för att få plats med allt med tanke på att hundarna också ska trängas där bak.

Så nu har vi mycket att fundera på, däremot lutar vi mot att ta Viking, min syster har den vagnen som vi kan köpa av henne och på så vi sparar vi in några slantar.
Jag satt häromdagen och började räkna på allt vi måste köpa. Summan hamnade omkring 55.000kr men då var det med att köpa en ny vagn osv.
Om de inte hade varit så att vi nu planerar att gifta oss hade jag tänk att det är väl dyrt men okej. Men med tanke på att vi planerar både en resa och sen giftemål så känns de som att alla pengar vi kan spara in på destu bättre.
Visst sen kommer vi ju köpa hur mycket som helst bytt till bebisen men om vi kan spara in 10.000kr på en vagn så blir jag lite glad. Vagnen som syrran har är nämligen superfin och kommer passa oss kanon.

Men vi har ett bra tag till att fundera ;)