Cykeldag 32 - "Korta protokollet" Steg 3 - Testdag

4 kommentarer
 
Idag är vi inne på ruvardag 15 och vår officiella testdag, så i morse smög jag och Mr upp för att ta våra test och  restultatet..... 
 
" Gravid 2-3 "
 
YES, vi är fortfarande gravida och det går åt rätt håll. Graviditetstesten från Clearblue med veckoindikator har nu ökat och visar "Gravid 2-3". En ökning från vårt tidigare "Gravid 1-2" ...YEAY lyckan rusar genom oss och vi skuttar upp och ner. 
Så klart tog vi de andra två testen med för att kunna jämföra med våra tidigare tester. 
Otrolig roligt att se ökning för hoppet och lugnet sköljer genom kroppen bara av att se detta streck på ett test. Sjukt igentligen men för en som försökt att få barn i flera år så är de här strecken magiska. Något vi aldrig tidigare blottat och helt plötsligt nu får vi lära oss hemligheten bakom tricket. 
Med stort leende, fachinerade ögon och ren skär lycka börjar det kanske , bara lite, att sjuka in att vi faktiskt är gravida. 
 
 
 


 
Med tanke på att det var vår testdag ringde vi RMC idag och meddelade vårt besked. Till min besvikelse så var det en telefonsvarare som vi fick prata in på och de skulle skicka hem ett brev med tidsbokning för ultraljud. Så nu sitter vi snällt och väntar på det :) 
 
Med tanke på att det närmar sig sommar så misstänker jag att det är ont om tider, inte bara på RMC utan även hos Kvinnohälsovården (Mödravårdcentralen) 
Snabb som blixten slog det mig att vi kanske ska ringa och höra med Kvinnohälsovården (MVC) om när man ska prata med dem. 
 
Sagt och gjort ringde jag och tur var det , väldigt få tider hade dem.
Men vi fick vår tid för hälsosamtal den 28/6 kl 11:15 och även en tid för inskrivning med vår barnmorska Sofia den 8/8 kl 15.00. 
 
Shit händer det här verkligen? 
 
"LYCKA"
 
1 Familjenoe:

skriven

Åh så spännande och underbart, att få se det där positiva beskedet är verkligen magiskt. Efter så många negativa test så är det så lätt att tro att de aldrig kommer visa något annat. Får jag fråga vilken mvc du ska gå hos. Själv är jag på barnmorskemottagningen city. Har bara varit där två ggr än men blir mer snart nu när jag kommit lite längre. Åh, så glad för er skull! Ha en trevlig helg nu :)

Svar: Ja visst är det! Man tror ju knappt att det är sant när man ser det.
Vi kommer gå till landstinget egna MVC som numera heter Kvinnohälsovården. Har varit där sedan tidigare ang preventivmedel och cellprovtagning och tycker de är helt underbara.
Ja förhoppningsvis behöver man inte ränna där allt för många ggr men de ska bli kul när det börjar närma sig.
Känns så otroligt långt bort än så länge.
Ha en trevlig helg du med ☀️
Novella

2 Madde:

skriven

Vilken lycka! Kan bara föreställa mig hur det måste kännas.. helt fantastiskt! 😃💕
Äggplocket gick bra igår, betydligt bättre än vad jag föreställt mig. Fick ut 24 ägg, vilket var lite för mkt. Tog Ovitrelle-sprutan efteråt. Nu måste jag dricka minst 2 liter vatten/dag & äta mkt salt. Tillbaka på onsdag för provtagning+undersökning och om det inte visar på en hög risk för överstimulering så blir återföringen på onsdag kl 14:15!!!! ✊🏼😁

Svar: Åh vad kul, WOW vad många ägg!!! Förstår och vila dig verkligen nu i helgen och låt din respektive göra det mesta. Då håller jag tummar och tår att du det blir återföring på onsdag ✊✊✊✊✊😁
Novella

3 Madde:

skriven

Tack för ditt stöd! Dom ringde precis och meddelade att många av äggen var omogna, vilket är vanligt när man är nära en överstimulering. 4 ägg har blivit befruktade,, låter så lite! :( men samtidigt räcker det med ett guldägg! Är bara så nervös nu att celldelningen inte fortsätter & att vi inte har något kvar för återföring! Blir så arg på mig själv att jag ska vara så nojig hela tiden 😬

Svar: Förstår men 4 ägg är ju bra! Titta på mig och Mr vi hade samma resultat med befruktade ägg. Och vi fick ju ett jätte fint embryo in i magen och ett till frysen.
Fokusera på att det bara behövs ett ägg, ert guldägg, allt annat är plus i kanten. Men guldägget är målet! Tänk positivt och knuffa undan de där negativa tankarna, på onsdag ska ni få en liten knodd insatt i magen. Tänk då är du ju faktiskt gravid efter det 💕
Nojig kommer du vara tills du har ditt lilla barn i famnen, sen börjar en annan oro. Men försök tänka positivt, och gläds åt de små målen, ni har ju faktiskt 4 befruktade ägg!! :)
Novella

4 Madde:

skriven

Tack för din positiva energi, det behövs!🌷 Och du har så rätt i det du säger. Nu ska jag bannemig försöka vara positiv, det här ska gå vägen!

Svar: Fira delmålen för de här kommer gå vägen, de tror jag fullt på 💐💕
Novella