Vecka 28 (28+0) - Sista resan till Sthlm

Kommentera

Skriv inläggstext 

Tiden bara springer i väg, idag har vi gått 28 fulla veckor.

Magen växer men kanske inte i den takten den gjorde innan eller? Det känns mer som att den gör sig till en boll nu istället för att vara bred runt om.

Bebisen är nu runt 35-37cm lång och väger ca 1-1,4kg.

Vi har nu lämnat och går in i sista trimestern, trimester tre.

Fun fakts:
- Krabbans ögon är delvis öppna nu och hon har börjat lära sig att blinka.
- Hon börjar lägga på sig fett nu och bli tjockare.
- Överlevnadschansen ligger på 95% ifall förlossningen skulle starta.
- Tipset här är att börja förbereda förlossningsväskan och en plan för hur det ska lösas på hemma front i fall förlossningen startar. Som i vårt fall, lösa hundvakt.
- Ett tips är att börja fixa i ordning barnrummet.

Annars så sparkas det som bara det i magen, verkligen en vild liten sak där inne.
Väldigt bestämd liten dam som markerar sitt territorium och kringar mot saker som gör anspråk på hennes område.

Allt de här är en så underbar upplevelse, något som jag till viss del inte trodde jag skulle få uppleva. Men nu är vi här och är döööö lyckliga.

För ett år sen väntade vi spänt på vår kallelse till Malmö.
På ett år är vi snart i hamn men den önskan och dröm som vi haft så länge.

Lycka ❤️

Nu gör jag min sista jobbresa till Sthlm innan föräldrarledigheten. Det är med blandade känslor, tänk så mycket jag kommer missa med allt som kommer hemma jobbmässigt 2017? Medans en annna del av mig längtar tills jag får vara hemma med detta lilla mirakel.
Sicka känslor hehe