Cykeldag 12 - Helgen är slut

6 kommentarer
 
Snart har halva "månaden" gått, bara 20 dagar kvar om min cykel håller sig till 32 dagar. 
 
Som ni märkt har jag inte bloggat så mycket de senaste dagarna, för att vara ärlig har de känts som att det inte funnit något att skriva. Vi väntar, räknar ner och jag uppehåller mig med så mycket jobb och hemma pyssel som möjligt. Förutom att jag har jobbat i de senaste dagarna och i helgen så har jag efter jobbet monterat lampor, oljat om utemöblerna, storstädat, tvättat och cyklat fram och tillbaka mellan affärerna för att köpa de saker som behövt för lampmonteringen. 
Så jag har haft fullt upp och inte hunnit tänka så mycket, för när jag väl andades ut och satte mig ner kände jag hur längtan slog mig. Oron för att detta inte ska gå vägen, tvivel om att vi kanske aldrig blir med barn. Jag öppnade längtanslådan och nästan började gråta, jag vill ha en bebis och jag vill ha den NU!
 
Tänk så skulle detta inte gå, tänk så lägger jag all hopp och tro om ivf i onödan och att resultatet blir otrolig besvikelse. På något vis så känns det lite som att det skulle knäcka mig, iallafall just nu i denna stunden så känns det som min värld hade gått sönder. 
Just nu, just idag så är jag besviken över mig, denna situationen och känner bara en otrolig hopplöshet. 
 
Nog med självömkan, nu rycker jag upp mig!
Jag var och hämtade ut all medicin i går och både jag och Mr skrattade åt påsen full med massa hormoner. Tänk vilket hormonmonster jag kommer vara, jag var halft ett monster innan och nu kommer jag har tre ggr mer i dos så jag bara skrattar och tycker synd om Mr. 
Han själv sa att när vi väl sätter i gång och om jag mår skit ,och bara vill spy galla och inte ha något med honom att göra, så skulle jag messa honom och skriva -" när du kommer hem, sätt dig vid xboxet och håll käften!" Enligt Mr så vet han då att han ska hålla sig undan. Jag bara skrattade för jag tyckte det lät så bissart. Men vem vet jag kanske blir helt skogstokig? Är dessa hormonerna som en graviditet eller värre än en graviditet? 
Om hormornerna nu skulle vara värre än en graviditet så vet vi att om vi klarar oss igeno dem så kommer graviditeten vara "enkel" i jämförelse. 
 
Jag börjar nu bli nervös, orolig och förväntansfull. Tänk så skulle vi lyckas, tänk så är det äntligen vår tur? 
 
1 Anonym:

skriven

Hej! Jag igen :)
Jag känner igen tankarna och slåss mot dom jag också. Hoppas så att vi får börja med IVF 2 i helgen, kommer ta det extremt dåligt annars.. När vi gjorde den första IVF:en var jag förvånad över hur bra jag mådde. Hade inga besvär mer än att magen blev svullen men det gjorde ju inget. Hade en svacka efter äggplocket då jag fick en liten infektion och fick åka till akuten (men det var en sån liten infektion så det var egentligen inte nödvändigt) Sen svullnade jag upp igen ca en vecka efter insättningen och förstod att jag blivit gravid. jag har läst att om man blir lite överstimulerad under själva IVF.en och den kommer tillbaka några dagar efter återinsättningen så är det ett gott tecken. Under graviditeten sen fortsatte mitt goda humör, mådde mycket bättre än jag gör i vanliga fall. Tyvärr gick det ju inte hela vägen. Men jag tror att de säger att man kommer må ganska lika under graviditeten som man gör under IVF:en. Jag tror säkert inte det blir några problem för dig! Kämpa på, det kommer att lösa sig :)

Svar: Hej kära du! Så härligt att höra från dig :)
Åh vad kul, då håller jag tummar och tår att ni får kicka igång som förväntat.
Jasså, det är ju hur bra som helst om man slipper hormonmonstret. Hoppas jag får som du då ;)
Oj, var infektionen från äggplocket? Hur märkte du av det?
Härligt! Fräckt att kunna se en sådan tydligt täcken :)
Tack snälla du för dina vänliga ord💕 nu håller vi tummarna!
Novella

2 Anonym:

skriven

Hej :)
Ja, det är nästan det som är mest nervöst just nu, tanken att inte få börja. Hoppas! Då kommer jag bli överlycklig :)
Jag fick ganska hög feber på kvällen efter äggplocket, min sambo blev jättenervös så vi åkte till kvinnokliniken. De såg att jag hade liite för högt infektionsvärde och tyckte att jag skulle äta antibiotika. Jag tog en panodil och mådde genast bättre så jag fick åka hem :) Dagen därpå skulle vi sätta in ägget igen och då var jag jättenervös för att de inte skulle vilja göra det. Men på rmc tyckte de att kvinnokliniken överreagerat med antibiotikan och tyckte att jag skulle sluta ta den typ :P Lite märkligt var det..
Du har mycket att se fram emot ändå, det är ändå rätt häftigt med ivf och vad kroppen klarar av :) Hoppas att ni får börja när ni ringer in nästa gång, när ska mensen komma?
Ha det bäst!!

Svar: Hoppas det med för er skull:)
Oj jo men de förstår jag att han blev, skönt att det gick så bra ändå :)
Förstår det och jag ser verkligen fram emot det med, de är ju så nära en graviditet vi någonsin har kommit så de är sjukt spännande och jag börjar bli nervös.
Mensen varierar så den kan komma om allt mellan 10-19 dagar. Så det är bara att vänta och se :)
Novella

3 Anonym:

skriven

Jag såg att du tror att ägglossningen kom tidigare, gött ju! Det gjorde min med så om mensen kommer 14 dagar efter denna månad med så borde den ju komma imorgon eller på fredag. Hade verkligen varit uppskattat! Men av någon konstig anledning får jag den alltid på söndagar även om ägglossningen sker tidigare, antar att kroppen vill bättra på mitt söndagshumör ytterligare med söndagsångesten som redan brukar finnas där. Taskigt! Hoppas att det blir ändring på det den här månaden :)

Svar: Fräckt att den oftast kommer på en söndag! Jag håller tummarna att den kommer tidigare :) Men om mensen kommer på helgen, kan man ringa RMC ändå? :S
Novella

4 anonym:

skriven

Hej! Ja du den är visst på gång idag känner jag, men den brukar bete sig så konstigt så jag vågar inte ringa förrän den verkligen kör igång ordentligt. Synd för jag hade velat ringa innan klockan 8 idag men det är ju väldigt snart det så den hinner nog inte dyka upp. Förhoppningsvis kommer den igång senare så att vi iallafall får svar imorgon. Man kan ringa på helgen med men det är lite segare. Om man ringer innan lördag klockan 8 ringer de upp på lördagen. Om mensen kommer efter lördag klockan 8 så ringer de upp på måndagen. Så länge orkar man knappt vänta på svar ju.. :S

Svar: Åh vad kul! Hoppas den kommer igång idag så du kan ringa dem nu :)
Ska ni köra på långa eller korta protokollet?
Okej, de är ju lite trixigt de där då för enligt bestämmelserna så skulle vi börja med sprutorna på dag två? Får jag då mensen på lördag och de inte ringer är de ju dag 3 :S
Novella

5 Anonym:

skriven

Hej! Ja men jag trodde att den var igång imorse, så backar den typ? Hatar den, den ska alltid bete sig så här och speciellt nu när man verkligen vill att den ska komma. Men jag misstänker att den kommer inatt. Hoppas det! Jag känner mig helt knäpp nu och vill börja nu nu nu! Jättejobbigt och nervöst. Vi ska köra det korta protokollet igen, det är jag iallafall tacksam för. Det långa är ju verkligen lååångt. Puh!
Jag har läst att man kan börja med sprutorna på dag 2 eller 3 så det ska inte spela någon roll. Hur mår du nu? Är det segt att vänta?

Svar: Hur har det gått? Har den kommit igång? Ja men det är väl klart att den ska kladda nu när du vill att den kommer. Förstår din känsla och när det är inom räckhåll :)
Åh vad kul, då kör vi samma och ja skönt att det inte är den långa hehe ;)
Okej men vad bra!
Jo jag mår bra, försöker uppehålla mina tankar med annat, hitta på så mycket som möjligt för att tiden ska gå fortare. På ett sätt är det drygt att och på ett annat så känns det inte för jag försöker verkligen att inte tänka på det.
Novella

6 Anonym:

skriven

Hej!!! Herregud vilka dagar jag haft. Igår var jag helt deprimerad på kvällen och låg och grät och hatade min kropp för att mensen inte kom igång. Men som jag misstänkt (eftersom ägglossningen var för exakt 14 dagar sen och också känt den tydligt på natten) så kom mensen på natten/morgonen idag och jag kunde ringa in. Men sen kommer det värsta, gå och vänta hela förmiddagen och var livrädd att de ska ringa och säga nej så att man ska sitta och böla på jobbet som första gången. Har inte kunnat jobba alls, har bara stirrat på skärmen, inte vågat hämta kaffe ifall de skulle ringa när jag är bland folk och knappt vågat gå på toa. Så ringde de nu, kvart i tolv, och sa att vi får börja!!!!!!!!!!!
Första sprutan imorn och ultraljud på onsdag. Jag trodde att jag skulle börja gråta igen och hon hörde också hur glad jag blev och sa "där kom lättnadens suck :). Jag trodde det va kört eftersom de ringde så sent men icke! Så nu är jag överlycklig trots all mensvärk :) Hoppas ni också får börja denna cykel så kan vi följa varandra! För nu ska det bannimej vara våran tur!!! :=

Svar: Åhhhh vad kul! Grattis att ni har fått köra igång! Så glad för er skull! Nu håller jag tummar och tår för att det är er tur att lyckas :)))
Novella