Vecka 14 (14+5) - Trrrrröööött!

En kommentar

Idag känner jag mig helt slut, förutom en fartfylld helg så har jag sprungit med hundarna hela nätterna vilket har resulterat i lite sömn.

Men de är bara att bita i hop för idag blir det jobb :)

Annars har jag fortfarande svårt att greppa att der faktiskt finns en sådan här sak i min mage just nu.

Känns väldigt overkligt och jag verkligen längtar till att en mage börjar komma och när vi kan känna barnet sparka. Då tror jag att kronan trillar ner och att jag inser att vi faktiskt ska bli föräldrar.

Annars lever jag i min värld där jag läser och tittar på saker så som jag gjort tusen andra ggr när vi inte var med barn och heller inte försökte bli med barn.
Även om jag köper barnkläder, har en vagn och vagga stående hemma så är jag nog inte riktigt med i huvudet. Detta ska ju faktiskt användas om 6månader:)

Läser om många olika graviditetssymptomer som folk har och då kanske ni undrar eller är nyfikna på mina.
1. Illamående och kräkningar.
Jag mår illa varje dag men kräker då och då fortfarande. Vissa veckor är bättre än andra, denna veckan har jag kräkts varje dag så nu hoppas jag på en lugn vecka ;).
Visst de har blivit mycket bättre för oftast kräker jag bara 1-2ggr om dagen jämfört med innan då jag kräkte efter varje måltid och dryck :)

2. Trötthet, jag orkar inte lika mycket längre utan aktiviteter och sömnbrist gör mig helt slut.
Powernaps är nu något jag gärna tar för att ladda om batterierna.

3. Kiss och bajs
Japp ni läste rätt, många gnäller om att deras magar blir hårda och de har svårt att gå på toa. Mig är det tvärt om, jag får passa mig för de kan rinna av mig som vatten och komma helt oväntat när som. Har vid två tillfällen bajsat ner mig och det sjuka är att den inte känns försen jag upptäcker eller känner att det rinner något i mina trosor. Vidrigt eller hur!!! En gång hände det när jag städade och höll på här hemma, tur det, en annan när vi var på fest och tur var hade jag andra kläder med mig.
Panik duscha för att få känna sig ren men känslan av att detta sker utan min kontroll är hemsk!!
Jag tar nu alltid för vana att ha med mig extra troser och skydd överallt sen så går jag på toa oftare och försöker då göra alla mina behov så inget kan hända senare.

När det gäller kiss så läcker jag om jag inte kommer på toa tillräckligt snabb, också jätte pinsamt och äckligt. Så trosskydd är nu mina bästa vänner ;)

4. Finnar och pormaskar
Min hy är hemsk, jag ser ut som ett minfält i mitt ansikte och det blir bara värre och värre. Med en stor kommer tre små omkring och de finns i hela ansiktet, under hakan, ner mot brösten och bak på ryggen. Usch!

De är alles, annars är jag mitt vanliga jag.
Känns på många vis för simpelt och undrar om allt detta är en dröm?

 
1 Familjenoe:

skriven

Tycker inte det låter helt simpelt, att vara trött och dessutom behöva kräkas lite då och då kan inte vara lätt. Men låter som att du är stark och kämpar på bra. Angående läckage och sånt har jag hört att bäckenbottensövningar är bra, de har man dessutom nytta av vid och efter förlossning vad jag fattat det som. Men hör med din barnmorska, hon vet nog bäst :) kramar!

Svar: Tack för tipset, det ska jag verkligen kolla upp! :)
Novella