Cykeldag 30 - "Korta protokollet" Steg 3 - Ruvardag 13

9 kommentarer

Idag är min BIM dag, alltså dagen då min mens borde ha dykt upp.
Och jag har hållt en hemlighet för er, VI ÄR GRAVIDA!!
 
Vi lyckades på vårt första IVF försök och känslan är otrolig, nästan som om det inte är sant. 
 
  • Ruvardag 9
    Redan morgon på ruvardag 9 smög jag och MR upp för att ta ett test, efter en liten stund såg vi att där var ett svagt svagt svagt streck och pulsen ökade enormt. Vi visste att  det var väldigt tidigt att testa men vi försökte intala oss att om det var blankt så fanns där fortfarande hopp. Efter vi såg det svaga svaga strecket åkte vi och köpte clearblue vanliga och digitala för att dubbelkolla så att vi inte såg fel. Snabbt hem och ta de nya testen och mycket riktigt där kom en tydligare plus och på den digitala kom "Gravid 1-2"
    Va vi är verkligen gravida!!!!! AHHHHH!!!! Tårarna rann på både mig och Mr av lycka! Vi skuttade runt och var helt utom oss själva! WOW de här har vi aldrig sett innan!!! SHIT är det verkligen sant, har vi lyckats!! 
    Det var då 13 dagar efter vi hade tagit ovitrelle sprutan så att chasen för att det skulle vara ett falskt plus var väldigt lite men oron fanns där ändå. 

    Nu var det bara att vänta och se om det utvecklades åt rätt håll. 


  • Tidiga graviditetssymtomer från ruvardag 9
    Den eviga frågan som jag vet många googlar efter, kände jag något så tidigt? 
    Helt ärligt, hade jag inte vetat att vi satt in ett befruktat ägg och haft otroligt koll på min kropp hade jag aldrig uppmärksammat de små små förändringarna. 
    Det kunde nämligen ha varit en fis på tvären i stället eller att jag hade ansträngt mig för mycket i trädgården. Så hade vi inte genomgått IVF hade jag aldrig förstått att vi var gravida. 
    Men det jag började känna av var ryggen, smärtor i ryggslutet och en liten liten liten pirrande känsla som en knytnäve nere vid tjejmagen. Men inget som konkret skrek -" Shit vi är med barn!" symptomer som kanske andra känner, utan mer så obetydliga att det knappt märktes och kunde lika gärna varit mensen som spökade. 

  • Nytt test ruvardag 11
    Vi såg en klar ökning och nu var det tydligare att vi inte kunde missta oss, vi är gravida och det går åt rätt håll! Lilla knytet i magen utvecklas korrekt .... SHIT vi är med BARN!!!

  • Nytt test idag på ruvardag 13 
    Nu är testet ännu klarare, det är verkligen ett tydligt plus! 
    Jag hade varit orolig då mina ryggsmärtor och den lilla lilla känslan jag hade i tjejmagen inte märktes av lika mycket längre. Tänk så har det inte blivit starkare utan ett missfall var på g, men ack vad fel jag hade. Det var ju mycket starkare :) 

 
Så nu går vi här på rosamoln, vi har fått vårt pluss efter att kämpat i 27 månader så äntligen är vi med barn. 
Nu går all fokus åt att hålla kvar den lilla krabban i magen och att vi får se ett litet knyte i vår famn i slutet av Februari. 
Nästa test kommer vi att ta på fredag (17/6) , ruvardag 15, vår ursprungliga testdag. Då tar vi samtliga test ink digitala för att se om den har gått från "gravid 1-2" till " gravid 2-3". 
Om allt ser bra ut även då ska vi ringa in till RMC och berätta vårt resultat... AHHHH jag kan knappt fatta det! 
 
VI ÄR GRAVIDA!!!
 
1 Pånolligen:

skriven

WOW!! GRATTIS!!!! Jag visste väl att ni skulle lyckas! Försök nu att njuta ordentligt!!! :)

Svar: Tack kompis!! Ja du har sagt det hela tiden och kusligt nock hade du rätt.
Ja nu ska vi njuta..😁😁😁😁
Novella

2 enlangvantan.blogspot.se:

skriven

Men åh vad roligt! Stort grattis!!

Svar: Tack så mycket 😍
Novella

3 Sofie :

skriven

Wow 😍 GRATTIS! Stort lycka till på vägen vidare ✊💚

4 Sofie :

skriven

Wow 😍 GRATTIS! Stort lycka till på vägen vidare ✊💚

Svar: Tack snälla du 😍💕
Novella

5 Annika:

skriven

Jättestort GRATTIS! 🎉🎉🎉 gud så kul att läsa 😁

Svar: Tack så mycket! Vi går på rosa moln 😍
Novella

6 Denise:

skriven

Åh vad glad jag blev av att läsa detta!! Så himla roligt för er 💖

Svar: Tack snälla du, vi är otroligt glada 😍
Novella

7 Madde:

skriven

Men ååååh, så fantastiskt!! 😃💕 Stort grattis till er! Önskar att vi kommer få vara med om samma om någon vecka. Ultraljud 2 idag. 8 stora äggblåsor 18-21mm och en hel del små. Äggplock på fredag! Nervöst & spännande. Stor KRAM till er, är så glad för er skull!

Svar: Tack så mycket 😁😍💕
Wow vad många och stora blåser, håller tummar och tår att allt här bra, håll mig uppdaterad! :)
Novella

8 Familjenoe:

skriven

Åh vad glad jag blir för er skull! Så himla mycket grattis!! Underbart :)

Svar: Tack så hemskt mycket 😍❤️💕
Novella

9 Em:

skriven

Åh stort stort grattis😊🎈🎈

Svar: Tack så hemskt mycket 😁😍💕
Novella