Cykeldag 31 - "Korta protokollet" Steg 3 - Ruvardag 14

2 kommentarer

Idag är vi inne på ruvardag 14, embryot är nu 16 dagar gammalt. 
 
Varken jag eller Mr har börjat förstå att vi faktiskt är gravida, att där är något i min mage som ska växa och bli en liten bebis. 
Men magen har redan fått ett namn, iallafall det Mr kallar den för, Krabban. En förkortning på krabrat som i -"en liten krabat i magen" 
Själv tycker jag väl si så där om "namnet" då det påminner mig om Southpark avsnittet om Krabpeople. För mig är magen och den lilla lilla lilla sak där inne Knytet. 
 
Sådana här små saker får det att sjunka in lite djupare, men fortfarande när jag vaknar på morgonen så tror jag inte det är sant. Springer du snabbt fram till byron bredvid vår säng där alla testen ligger och går över dem lite snabbt. 
Är dessa verkligen våra? 
 
Jag har inga direkta symptomer och det oroar mig till stor del, sen försöker jag lugna mig med att testet var starkare igår och det kommer säkert vara starkare i morgon med. Sen så är det kanske allt för tidigt att känna något. 
Men när det inte känns så gör det de hela så overkligt också. Det är inte bara oron som kommer utan på något vis tror jag inte att jag riktigt förstått det hela. 
 
Just nu välkomnar jag alla symptomer som finns, för jag känner hellre allt och mår riktigt dåligt av tex kräkningar, ryggsmärtor, ont i brösten, trötthet osv än att inte känna något. 
 
Nu låter jag kanske jätte löjlig och som om jag är super orolig och nervös, nej det är jag inte. Denna tanke ligger bara i bakgrunden och lurar medans den alldra största delen av mig går runt på det rosa molnet. 
Jag börjar redan nu googla runt på barnrum, spjälsängar, sänghimmel, babymobil ja ALLT! Detta som jag gjort så många gånger innan men då var det bara en dröm och en längtan, nu är det verklighet.
 
I måndags när vi hade tagit testet och sett att allt blivit starkare så var Mr och jag lite busiga, vi gick in på Polarn & Pyret och kollade igenom deras rea och vips hittade vi två set som vi inte kunde låta bli utan köpte. Så igår fick vi hem dem, sååååå söta! Jag älskar verkligen P&P's kläder, de är så fina och har sådan bra kvalité. 
Så dessa packar vi ner i längtanslådan också, hihi nu kommer det i saker som förhoppningsvis kommer användas i februari. 
 
 
1 Pånolligen:

skriven

Jag hade nästan inga symptom alla under hal min graviditet och bäbisen mådde bra där inne. Jag mådde bättre psykiskt som gravid och kände inte av humörsvängningar eller någonting. Mådde liiiiite illa men inte förrän vecka 8-9. Att det inte gick vägen sen hade inte med det att göra. Man behöver alltså inte ha några symptom, speciellt in så här tidigt :) Knytet må bra där inne ska du se! :)

Svar: Tack, skönt att veta att det är normalt att inte känna något.
Det tror jag och hoppas med, nytt test i mon 😁
Novella

2 Madde:

skriven

Så mysigt att planera & längta! 💕
Imorgon är det dags för äggplock, är ganska nervös men hoppas det kommer gå bra. Fick aldrig ta Ovitrelle, dom var rädda att jag ev skulle bli överstimulerad, så fick bli Suprefact istället. Man ska inte googla för mkt men läste att det kan innebära att dom måste frysa alla eventuella embryo och vänta ca 1 mån innan återföring och då är det semestertider! :( i så fall måste vi vänta ca 2 mån till, känns sådär! Vi får se imorgon vad dom säger om allt 😬

Svar: Åhhhh så spännande! Hoppas allt går bra, wow de har jag aldrig hört innan att man ger annat än ovitrelle.
Vilket som så tänk positivt det kommer gå bra :)
Novella