Vecka 38 (38+0) - Dag 2 i väntan på bebis

Kommentera

Idag bjuder jag inte på någon magbild, glömde faktiskt av att ta en i morse så de får bli en i morgon i stället ;) 


Nu har vi gått hela 38 fulla veckor, bebisen är nu ca 50cm lång och väger ca 3,2kg. 
Om vår bebis fortfarande ligger -10% (vilket jag inte tror hon gör utan är säkert normalstår och lång) så är hon då 45cm lång och väger ca 2,8-2,9kg. 

Nu är det bara 13 dagar kvar till beräknad förlossning den 20/2... spännande! 
Tror dock vi kommer gå över tiden så jag räknar mer längre tid än så. 

Idag är en "bara ta det lugnt dag" då Mr är iväg i Polen med jobbet och förhandlar lite avtal. Roligt för honom men dö trist för mig... 

Efter att ha lunchat med svärmor så ligger jag nu och äter apelsiner och läser förlossningsberättelser. 
Väldigt intressant läsning och det gör mig bara mer och mer taggad inför våran.
Men tösabiten får snällt vänta tills i kväll eller i morgon innan hon börjar på med något sådant ;) 

Annars händer det inte mycket på min front, jag är allmänt uttråkad bara hehe