Vecka 40 (40+0) - Overdue! BF+1

2 kommentarer

Ja hur känns det att ha officiellt gått över tiden?

Det känns skit, vill ju ha bebis nu!!!!! 

Så här ser jag ut just nu, stor? - ja, klumpig?  -ja! 
De är dags att komma nu bebisen! 

Idag släppte lite till av slemproppen, hörde hur det plaskade till i toan när jag kissade och såg hur flera tjocka klumpar sjönk till botten. 

Kan det inte bara komma igång nu... jag är otålig till tusen! 

Än så länge inga bristningar (vad jag kan se) på mage, bröst, lår eller höfter. Vilket känns bra:) 
Sen så har jag mitt fula "ärr" ovanför navlen från när jag var ung och dum och hade piercing i navlen. 
Sådant man ångrar idag när man ser vilka ärr det lämnar, det finns inget som heter att "hål läker ju igen".... jo eller hur. 

En annan sak jag tänkt på är att jag inte läcker någon råmjök. Tankarna började cirkulera kring om jag ens har mjölk i brösten och ställde frågan fint till vår barnmorska på ett av besöken. 
Hon sa att det inte är alla som läcker råmjök nu innan bebisen kommer utan att det brukar komma igång när bebisen börjar suga. 
De var ju trevligt att höra, sen så får vi se om det går eller inte gå då. 

Vad gör jag annars? Idag kom två vänner över och lunchade ihop mer mig. Väldigt trevligt, sen så känner jag mig halvsjuk igen så jag har tagit det rätt så lugnt.
Städat lite här hemma men annars har jag spelat lite spel (mario som ni vet 😜) tvättat och bara druckit en massa tee för att se om de här kan släppa. 
Är rätt förkyld och har rejält ont i halsen men vad jag har förstått så är det något som går här i krokarna och många är sjuka. 

Jag som trodde att influensavaccinet  skulle ta allt hehe ;) 

Annars går jag bara här och väntar å väntar å väntar....

 
1 Angelica:

skriven

Nu är det sjuuuukt spännande att följa dig! Jag jobbar denna veckan oxå, beräknad 15:e mars. Men jag är lika naiv som många andra som väntar bebbe.... Min kommer innan

Svar: Åh vad kul att du känner så!
Vem vet då kanske vi får tätt in tillvarandra ;)
Ja men bebisen kan ju göra det, så fortsätt att vara "naiv" för du kanske har lyckan och få bebis tidigare :)
Jag får bita i det sura äpplet och bara vänta snällt här ;)
frantvatilltre.blogg.se

2 Familjenoe:

skriven

Låter ju som att det kommer sätta igång snart 😊 angående läckande bröst så läckte jag inte heller men har ändå haft överproduktion nästan hela tiden så det ska du nog inte behöva oroa dig över

Svar: Man kan ju alltid hoppas, men jag tror tyvärr inte det.
Åh vad skönt att höra :)
frantvatilltre.blogg.se