Vecka 40 (40+1) - BF+2, kontroll hos BM

En kommentar

Andra dagen efter beräknat datum idag.

Och idag var vi på kontroll hos barnmorskan.
Barnmorskan informerade att vi idag var dag 1 av "övenburenhet". Alltså att vi har gått över en dag. 
Förstod inte det riktigt men tydligen räknar de inte 40+0 som dag 1, men ändå sätter de igång en på dag 14 efter beräknat... 🤔
Iallafall så räknar de då idag som första dagen över tiden. Så då får vi också göra det :)
Blodtrycket fortfarande bra och magen var nu 35cm stor. Så den fortsätter att växa 🤔

Frågade barnmorskan lite kring hinnsvepning och om det skulle kunna vara ett alternativ för oss, fick som svar att de inte gjorde det längre. Nähä! 
Men vi fick tipset att jag skulle äta stark mat och att vi skulle ha mycket sex. 
Tydligen skulle sexet "reta" tappen och spermierna skulle hjälpa att sätta igång det.  

Så jaaaa då blir de väl en hel del sex nu 🙈
Innan var det "bli gravid sex" och nu är blir det "sätta igång förlossningen sex"...känn ingen press hehe  nä men de går väl att ordna. 

Vi fick ett nytt besök till nästa vecka så får vi se om vi hinner gå på den. Vilket vi håller tummarna för att vi slipper ✊️
På det besöket kommer det isåfall planeras in igångsättning den 7/3 vilket är exakt 14 dagar efter beräknat. 

ja förutom detta så är jag fortfarande halvdålig med min förkylning och halsont men det är okej. Är på gott humör på ett sätt men på ett annat är jag bitter och längtansfull. 

Men med tanke på att jag är så förkyld så är jag värsta snarkmonstret, Mr har väckt mig flera ggr i natt (med att pussa mig) så att jag slutar snarka. 
Så stackaren har inte fått allt för mycket sömn... the glory av att vara höggravid och förkyld hehe = snarkmonster. Hehehe 👹

 
1 Denise:

skriven

Fick tips om att äta blodpudding men det hjälpte då inte så hade sex två dagar och dagen efter andra samlaget gick vattnet och ytterligare ett dygn senare föddes vår son. Men bebis kommer när den känner för det men vill man hjälpa på traven får man nog prova sig fram vad som känns ok 😊 lycka till när det är dags!

Svar: Det är lustigt egentligen hur det är, de kommer när de kommer helt enkelt. 😊
frantvatilltre.blogg.se