Vecka 35 (35+0) - Kontroll hos BM = Fixerad

2 kommentarer

Ja ni, nu är det inte långt kvar! 

5 veckor till 40 fulla veckor / beräknat datum.. woohooo! 

Vi var på kontroll hos barnmorskan idag, magen är nu 32cm så den har växt tre cm sen sist (vilket var i vecka 32, då den var 29cm). 
Så vi ligger fortfarande på vår egna lilla kurva. 
Men det mest spännande av allt är att hon nu är fixerad och har vridit sig rätt! Enligt BM kan hon nu komma när som och det är helt okej då hon är färdigutvecklad i lungorna och allt annat. Så om förlossningen skulle starta så skulle de inte stoppa det. 
Däremot skulle hon eventuellt behöva hjälp med att hålla varmen då hon just nu är för "smal" men annars så skulle allt vara bra.
Yeay så spännande!! 

BM tog även lite uppgifter om hur vi vill ha det på förlossningen. 
Rätt roligt då hon skrev ner att jag är "taggad" inför förlossningen hehe.
Hon tyckte att mitt uttryck var så bra och ville ha med det.

Pratade även med BM kring mina "mensvärkar", detta innan hon mätte magen och kontrollerade hur bebisen låg. 
Redan då sa hon att det låter som att hon håller på att gotta ner sig och att det är på gång.

Rätt sjukt, för jag sa till Mr igår att om denna smärtan fortsätter att eskalera som den har gjort kanske vi får barn om någon/några veckor.
Kul att BM trodde så hehe. 

Både jag och Mr gick ifrån MVC med ett stort leende!! Iiiiiihhhhh hon kan komma när som!!! Så häftigt! 

Sen betyder det inte att hon gör det utan att hon kan lika gärna komma i mars. Men ändå, häftig känsla! 

Som frågan jag fick från Mr precis, -" älskling är du redo för att föda barn?" Mitt svar, -" damn right! Låt det sätta igång bara så kör vi!!" 

Nu är det bara väntans tider hihihi

 
1 Madde:

skriven

Åh, vilken fin mage! Så avundsjuk jag är på dig, snart har ni er lilla flicka hos er ❤

Svar: Tack snälla du!
Ja nu är det inte långt kvar.
Hur är det med dig och din respektive?
frantvatilltre.blogg.se

2 Madde:

skriven

Jodå, vissa dagar är ok medan andra dagar är väldigt jobbiga. Vi försöker se framåt och kämpa vidare & hoppas få påbörja försök 2 när min mens kommer, förhoppningsvis om ca 2 veckor. Och jag hoppas såå att det är vår tur då!

Svar: Förstår, 💙
Håller tummar och tår 💕💕💕💕
frantvatilltre.blogg.se