PKU-test, hörseltest och vägning

Kommentera

Med tanke på att vi åkte hem tidigare än när alla tester var gjorda med Tove så fick vi komma på återbesök till BB.

Så när Tove var 3dygn åkte vi tillbaka till BB så de kunde ta blodprov (PKU-test), göra hörseltest och även väga henne. 
PKU-testet får vi inte svar på försen en vecka senare. Men hörseltestet var godkänt och hon vägde 3580g, alltså bara 15g ifrån hennes födelsevikt på 3595g. 
Och det var dom nöjda med då det betydde att min mjölk har börjar rinna på. 
Yeay! 

Vi hade även med oss två tårtor till barnmorskorna, en till förlossningen och en till BB, som tack för det fantastiska jobb de gör! Det var väldigt uppskattat de blev lite rörda :) 

Amningen går som sagt väldigt bra, jag frågade lite om tips på hur jag kunde underlätta för det ena bröstet då min ena bröstvårtan är lite speciell. Den är nämligen klyven som en stjärna. Men fick lite tips på hur hon kunde ligga lite bättre vid det bröstet vilket underlättade en hel del. 
Bröstvårtorna tar ju en hel del stryk av amningen och ja de gör förbannat ont i början men för mig blev det mycket bättre av att smörja med Purelan-kräm efter varje amning. Märkte stor skillnad om jag slarvade med att smörja mig då smärtan blev mycket vassare så denna kräm används flitigt här hemma ;) 

När vi kom hem så ringde jag BVC och bokade in vårt hembesök. Med tanke på att hon enbart var 15g lättare än vid födseln så blir besöket nästa vecka istället för denna. 
Vilket känns bra, har inget jag funderar på just nu utan är trygg med att det finns ett samtal bort och Max en promenad på 5min dit. 

Over and out för detta inlägg ;)