”Sjuk” och VAB (v30+5)

2 kommentarer
(null)

Gårdagen började bra, men slutade dåligt.

Jag hade mer och mer sammandragning och smärtor och Tove hade 39,7 graders feber. 
Mina smärtor fortsatte under natten och Mr fick ta hand om lilla sjuklingen.

Så idag fick Mr vabba hela dagen och jag är hemma sjuk. Har smärtor i magen och är helt öm. Förutom det är jag helt slut mellan smärtorna och tagit chansen och sovit mellan värkarna. 

Idag är jag bitter, de här kan inte vara normalt eller? 
Känner mig så ledsen, ska jag ha så här ont i 10 veckor till? 

Det är psykiskt påfrestande också, jag missar så mycket mys, bus och lek med Tove för att jag helt enkelt inte kan sitta ner med henne. 
Smärtorna ökar så fort jag bär på henne och mitt hjärta går verkligen sönder. Känner mig som världens sämsta förälder. 

Just nu längtar jag till läkarbesöket i morgon för att höra dens utlåtande. 
Jag vete fasike asså... de kanske är jag som är känslig? 
 
1 Madde:

skriven

Lycka till hos läkaren idag! Du får uppdatera efteråt.
Kom även & tänka på hjärtljuden hos era två, eftersom ni nu har en av varje kön 😊 Vad låg Toves hjärtljud på & vad ligger lillebrors på? 😍

Svar: Tack snälla ❤️
Lillebror hade ett hjärtljud på 136 nu senast. (Tror jag 🙈) sen minns jag inte riktigt med Tove men tror hon hade något liknande mellan 140-150 isch. Men jag kan ha fel.
Men nästa gång ni är på ultraljud be den kolla könet ;) syns väldigt tydligt nu ju 😘
Novella

2 Madde:

skriven

Då verkar det stämma för er del med lägre på pojk & högre på flicka! Är kanske en liten pojk i min mage också 😊 Vår brukar ligga runt 125-130. Haha nej nej, har vi hållit oss såhär läge ska vi inte kolla nu! 😄Men jag gillar att spekulera kring vad det kan vara för någon i min mage, man är ju ganska nyfiken! 😍