Vecka 24+0 - Kontroll hos barnmorskan

Kommentera
 
Idag har vi varit på kontroll hos barnmorskan för lillebror. Idag var de det andra besöket, första besöket var inskrivning + hälsosamtal i vecka 10, sen hade vi KUB och RUL där i mellan så klart men inget besök hos vår barnmorska. 
 
Intressant nock så mätte hon aldrig min livmoder denna gången, näsvis som jag är så frågade jag och då sa hon att de inte gjorde det försen nästa gång. Förvånad blev jag med tanke på att det står att det ska göras i vår lilla "gravidbok" som vi har fått av dem. Jaja då gör vi väl det nästa gång. 
Varför jag är på om just det måttet är för att jag vill jämföra hur stor skillnad det är med förra gången. Tror nämligen att jag har en JÄTTE mage denna gången hehe. 
 
Efter att ha läst på lite i boken igårkväll konstaterade jag att det inte var lika många besök som första graviditeten med Tove utan även om det är sig likt så om man är omförderska som är det lite färre besök. Gör mig inget iallafall. Känns bara konstigt att det bara är fyra besök kvar innan lillebror är beräkad. 
HELT SJUKT! 
 
Förutom det så har jag börjat spana in en vårjacka att ha som är lite praktisk. Den funkar bra under graviditeten och sen kan man ha lillebror under den på kalla sommarkvällar och när det börjar bli höst. Något jag saknade med Tove faktiskt då vi använde bärselen jätte mycket. 
Så denna jacka ska jag köpa mig så fort den kommer in på lager igen i min storlek hehe. 
 
Till dig som kanske är nyfiken eller sugen så finner du jackan på Bonprix.se eller klicka här. 
 
Annars önskar jag er en väldigt trevlig helg. :)