Bakardag (BF+1)

Kommentera
(null)

Vår dag började kl 07:30 med en liten busunge som ville upp och leka. 
Och efter en lugn start på dagen med mysfrukost så var det dags för äventyr. Kl 09:20 var vi på stora lekplatsen en bit bort och gungade, åkte rutschekana, gick i buskarna och kollade efter fåglar och bara njöt. Det är roligt att se hur äventyrlig Tove är och hur hon älskar att promenera runt och kolla in nya saker. Inte ett dugg rädd för att lämna min eller Mr sida utan det är tvärt om, vi som måste hänga med i hennes steg. 
Väl hemma igen lekte vi på trädgården på vår egen lilla lekplats (gunga och sandlåda) och Tove är duktig på att underhålla sig själv så att jag och Mr kunde hålla på med vår häck. 
Ett tu tre så var det dags för lunch och sen sovstund för Tove och då passar jag på att börja baka en jädrans massa! 
Morrotskaka, tigerkaka, kanelbullar, katrinplommonskaka och havrekakor med russin i.
Jag är absolut ingen mästerbakare men jag försöker så gott jag kan, speciellt när jag vet att den närmaste månaden kommer bestå av fika fika och mer fika med nära och kära som vill komma och träffa lillebror. (När han väl behagar att komma ut).

Men ja idag släppte MASSOR av slemproppen så jag hoppas lite smått att det kommer ske inom de närmaste dagarna. 
Jag ska åka och storhandla snart när bakningen är avklarad men det ville inte Mr att jag ska göra själv så vi gör en familjeutflykt av det. Hehe 
Hade ju varit vääääldigt intressant om de satte igång på Ica Maxi 😂 

Men men vi får väl se vad dagen har att utvisa... Mr är iallafall nervös och jag cool lugn 😎
Lillebror kommer inte på ett bra tag 😂