Kontroll hos BM (v38+4)

Kommentera
(null)

Då har jag varit på ännu en kontroll hos barnmorskan. 
Dagens SF mått var 36 = ingen liten bebis där inne.
Barnmorskan gissade på att lillebror väger 3,6kg nu 🙈. Alltså lika stor nu som när stora syrran föddes. 
Hahaha jag kan verkligen glömma stl 44 och 50 kläderna där hemma 😂
Det är bara att börja slita på stl 56 direkt ;) 

Annars var alla mina prover bra, som vanligt och ja de var inte mycket att prata om idag. 
Vi bokade in en tid för efterkontroll och pratade kring preventivmedel. Jag visste vad jag ville ha så de ruskigt snabbt det med. 
Ska sätta in en hormonspiral direkt så behöver man inte tänka på det de närmaste fem åren :) 

Annars så mår jag bra, illamående på morgonen och kräker så jag har svårt att behålla frukosten. Men de hör ju lite till nu på slutet och det är bara några få veckor kvar nu! 
10 dagar till beräknat och 25 till igångsättning. 

Vi bokade även in två till kontroller en vecka 40+6 och sen en till v41+5. Och har inte lillebror kommit innan dessa så planeras och bokas det in för igångsättning 👌

Tiden går så jädrans fort! 
I morgon är det helgdag och vi alla tre är lediga, sen går bara Tove på dagis på torsdagen också sen har hon uppehåll till mitten av september 😱 
På fredag är det bara en vecka kvar till beräknat och till våra 11 veckors semester ihop. 

Allt känns så ogreppbart, ska vi verkligen få ett barn till snart? 
Känns inte som att det är så nära som det faktiskt är utan jag är väl i min tanke någonstans att det kommer om två månader 😂

Oavsett så längtar vi ihjäl oss efter vår lilla (stora) buse. 
Det ska bli så spännande och se hur han ser ut, är han lik sin syster?, hur han är, snäll/gnällig/morgonpigg/nattvaken osv. 
Att få lära känna en helt ny individ och allt omkring. 
Såååå spännande! 😍❤️