Slemproppen? (V39+1)

Kommentera
(null)
Asså siken underbar helg det har varit hitentills! 
Vädret har varit på topp och jag har hållt på för fulla muggar. 
I fredags eftermiddag kväll släppte en del gravidkrämpor så då hjälpte jag Mr med så mycket av det jag kunde. 
Vi monterade en paviljong på vår takterrass, la  utomhus matta under hela och sen bar upp utemöbler som vi hade på vår altan på nedervåningen. Och tungt var det kan jag lova, utemöblerna var två tresitsiga soffor så de var en hel del tungt lyftande för att få upp det i trappan och sen vridande för att få ut det till takterrassen. 
Men riktigt bra blev det, Vi är super nöjda! Nu har vi ett utehäng på terassen som kommer vara perfekt under fotbolls VM;) 

Sen idag har jag planerar nya häckplantor, grävt upp de gamla och ersatt med nya och konkat runt på 20 kg jordsäckar för att fylla upp häckplantorna med. Sen allt jox omkring, sopa upp och göra fint efter sig, 

Man skulle kunna tro att detta sätter igång en förlossning.... men jag vet bättre och nej det gör det inte med min kropp 😂
Efter lite slit med häcken så gav jag mig på att piffa till paviljongen med belysning i taket. Så nu har vi härliga glödlampor som hänger huller ombuller för att skapa en liten mysig stämning där uppe. 

Det har varit så otroligt skönt och roligt att få hålla på en hel del idag och igår. 
Jag verkligen älskar att jobba fysiskt med saker och fixa och dona. Att se resultatet av en slit är en riktigt härlig belöning som gör det så värt det. 

Men lite intressant hände ju av allt de här, en del av slemproppen gick nog idag! Vad jag tror iallafall, sen är det svårt att veta tycker jag 🙈
Nu på kvällen så var vi på 30års firande och när jag gick på toa hade jag en stor klump slem i trosan. Större än en gamal femkrona men mindre än när du för ihop din timme och pekfinger till en rund ring. 
Visst har jag en del flytningar men inget sådant här och vi har inte haft sex på några dagar så de är inte det heller. 
Men ja sen kan de ju bara vara en tjock slemmigflytning också....  ingen aning. 
Men hoppas att jag har lite rätt iallafall för då betyder det att det börjar hända något. 
Förvisso trodde jag med Tove att slemproppen gick lite då och då under de sista veckorna men med fasit i hand så gick den samtidigt som jag gick första värken. 
Då var det massa massa slem och även lite blod i det. 
Nu var det bara en stor tjock slemklump som täckte större delen av trosan. Genomskinlig och lite gul inte något blod i sig. 

Tiden får utvisa vad det kan ha varit något annars märker jag det nog tidsnock när väl förlossningen drar igång :) 

6 dagar till beräknat och Max 3 veckor kvar nu till igångsättning 👌 tiden bara springer iväg 😍