Storstädat och donat (v39+5)

En kommentar
(null)

Igår var en bra dag! Jag var pigg, alert på jobbet och hade hur mycket energi som helst! 
Efter jobbet storstädade jag hemma (damma, dammsuga, moppa, tvätta, skrubba köksskåpen, skrubbade alla listor i huset, skrubbade hela badrummen och vikte tvätt. När städningen var klar lagade jag mat och sen åt vi middag. Jag hann inte mer än att börja äta innan förvärkarna satte igång, inte nådiga sådana heller. 
Jag hade konstant mensvärk i främre och bakre delen och sammandragningarna gjorde ont ända ner till kissen. 
De var inte långa och var sjukt oregelbundna men de starkaste förvärkarna jag har haft hitentills. 
Ungefär som när du slår i tån rejält i ett bord eller stol lite då och då med mellanrummen 5-20min. 
Jag kände på mig direkt att detta enbart var förvärkar så jag tog två alvedon, försökte vila och tog till och med ett varmt bad för att försöka lugna dem. Satt och hoppade lite på min boll då jag känner att det underlättar smärtan. Jag och Mr tränade även lite på profylax andningen inför det riktiga värkarna sen. Även om de verkligen inte behövdes nu så var det bra att "testköra" lite :) 
Jag klockade värkarna för att jag ville se hur få de faktiskt var och hur svaga, är ju en statistik människa (pga mitt arbete) så jag kan ju inte låta bli att föra statistik på sådant här ;) 
Tyvärr glömde jag spara bilden från appen innan jag sparade ner det i Excel-format men man kan tyda det lite iallafall enligt bilden. 
Efter 3 timmar så lugnade de sig tillsist och jag somnade av utmattning på soffan. 

Men annars var det en kanon dag! De var det faktiskt även om jag hade förvärkar på slutet också för jag tänkte att de borde göra någon nytta de här, i slutändan iallafall :) 

Men nu känns hemmet riktigt rent och fint, precis så som jag vill ha de. 
Så hade han kommit nu hade jag varit väldigt nöjd med att komma hem till ett rent hem med nybäddade sängar. 

Nu är det två dagar kvar till beräknat! Efter det börjar den riktiga spänningen.... när tror ni att han kommer? 
 
1 Madde:

skriven

Så spännande! Snart är han här :) Tror han kommer på söndag 😊❤️

Svar: Ja någon gång kommer han iallafall :)
Jasså du tror det, får se om du har rätt ;)

Läste precis ditt inlägg! Astrid 😍😍😍 så otroligt fint namn. Grattis än en gång till er. ❤️ njuuuuut ni har världens underverk i er famn nu 😍
Novella