Inskolning förskolan - dag 2

En kommentar
(null)
 Andra dagen på inskolningen på förskolan..... och den var skit.

Tove var i prencip ledsen 90% av dagen, ville bara vara i min famn och ja hon var på ett jädrans humör. 
1. Hon vaknade inte på sin bästa sida = dåligt humör. 
2. Var nog slut från gårdagens ståhej och hade nog behövt vila på förmiddagen för att orka med. 
3. Hade en sträng mamma som försökte så långt det gick att inte plocka upp henne. Utan bara trösta när det blev "tantrum" av det hela. 
4. Tove hade en beundrare (ett annat barn) som gärna ville kramas och sen också försökte trösta henne med lite klappar när hon var ledsen. Något Tove verkligen inte uppskattade. 
5. Order nej var idag det mest hemska ord hon någonsin hört = tantrum i flera minuter 

Summa kardemumma så var det helt enkelt lite för mycket för sessan idag så det blev en jädrans massa tid i min famn. 
Något som min kropp inte uppskattade, jag bär nämligen inte runt på Tove så mycket utan hon kryper runt och leker själv och sen ber jag henne att "följa med mig" och då kryper hon efter. Detta då hon börjar bli tung, ingen liten dam längre, och sen att jag får ont i ryggen (svanken = foglossning) av att konka runt på henne. Sen så är det bra för henne att träna på att ta sig runt själv. 
Så efter dagen på förskolan var jag förstörd i ryggen. I kväll rann tårarna ner för mina kinder och jag kände mig bara förgävlig. 
Det gör ont i hjärtat att inte ha möjlighet att bära på henne i den utsträckningen hon önskar. Just för att jag vet att hon så ofta inte kräver det. 
En otrolig nackdel att vara gravid medans andra barnet fortfarande är "litet". 

Det är verkligen skillnad denna graviditeten jämfört med Toves då jag inte har möjlighet till att vila på samma sätt och belastar kroppen mee. Det är helt förståligt att jag är mer trött denna gången och att min rygg/foglossningar kan lamslå mig i bland. 
Och efter idag har jag fått en tankeställare, vem vet jag kanske inte kan jobba in till beräknat datum som har varit min tanke hela tiden. 
Vem vet, jag kanske får erkänna mig besegrad och gå hem tidigare? Men det får tiden utvisa... 


Men tillbaka till inskolningen... vi får väl se hur bra det går i morgon :) 
 
1 Pånolligen:

skriven

Men hallå vad!!! Har inte läst på så länge och så hittade jag det här :) Så sjukt roligt att ni lyckats själva och vilken mirakel verkligen. Stort grattis!!! :D

Svar: Tack snälla 😍
Ja de var en härlig överraskning och vi är överlyckliga ❤️
frantvatilltre.blogg.se