90% av graviditeten avklarad (V36+0)

Kommentera
(null)

Tiden bara springer i väg! Nu vi är 36 fulla veckor idag, 90% av graviditeten har gått och nu är det bara 4 veckor kvar till beräknat. Men ni som följer mig vet att jag räknar 6 veckor med tanke på att jag är övertygad om att denna gången blir jag igångsatt hehe.

Det känns otroligt att det är sådan liten tid kvar, för tiden går så jädrans fort. 
Och tänk hur fort den kommer gå när kan väl har kommit!!!!! 

Det är väldigt intressant för många tror att vi kommer få tidigare vilket jag bara skrattar åt. Finns inte på min karta att han skulle komma tidigar hehe. 
Så jag brukar alltid skoja om, -" nej du han får banne med inte komma tidigt för då sabbar han min och Mr plan med 11 veckors semester i ihop 😂". Han får gärna hålla tiden eller komma sent men inte komma tidigare för då blir det inte lika bra med semestern. 

Ja ni läste rätt ovan, Mr och jag har snickrat ihop det riktigt bra denna sommaren så vi får 11 veckor ihop! 
Jag börjar med att ta ut mina 4 veckors semester, Mr tar föräldrarledighet på Tove. Sen tar han sina 4 veckors semester, och jag föräldrarledighet på lillebror. Sen tar han sina två veckor "nybliven pappa" veckor och en till vecka på Tove. 
Och där har ni dom, 11 fantastiska veckor ihop. 

Och vad ska vi göra under en så lång ledighet ihop..... inte ett skit. Bara vara hemma, hitta på utflykter under dagen men inte bege oss iväg på någon direkt semester utan vi kommer njuta av att vara lediga ihop. 
Sjävklart blir det lite ståhej ändå, Danmark över dagen, busland/äventyrsland, djurparker och annat men främst så blir det mys här hemma. 
Och de ser vi verkligen fram emot, för de senaste åren har vi faktiskt varit ytterst lite hemma under vår gemensamma semester. Vi har varit uppbokade till max där vi har fart och flängt överallt. Och där vi har kunnat räkna dagarna hemma ensamma på knappt en hand. 

Så nu jädrans ska vi njuta av att vara hemma med två underbara barn 😍