Bara en sådan där skit dag... (v33+ 4)

Kommentera
(null)

Varning för gnällinlägg

Ni vet en sådan där dag... en riktig skit dag. Inte för att det har hänt något speciellt eller för att man mår dåligt. Utan humöret är bara inte på topp. 
Idag är en sådan dag för mig, jag känner mig låg. Inte för att jag är på dåligt humör utan mer att jag känner mig nedstämd. 

Idag är en dag då jag inte uppskattar att vara gravid. Ta mig inte fel nu för jag älskar och längtar så otroligt mycket efter det lilla livet jag bär inom mig. Men att vara så här tjock, otymplig och ur gångerna är inte riktigt min grej. 
Jag är en aktiv person, vill inte sitta still utan meckar gärna med grejer hela tiden. Jag mår som bäst när jag får hålla på med något, om det så är städning, röjning här hemma, tvätt eller jobb. Bara det händer något är jag nöjd. 
Jag har svårt för att sitta still och därför tror jag detta tär på mig psykiskt att jag fysiskt hindras från att hålla igång. 
Allt från att leka med Tove till att skrubba golvlistorna i vårt hem är nu mera kämpigt. De som innan var lätt som en plätt är nu ett moment som jag mer eller mindre inte klarar av. 
Så just idag, just nu uppskattar jag inte min kropp. Jag njuter inte riktigt av att vara gravid utan ser det mer som en transportsträcka... ett nödvändigt ont. 

Men snart det bara 6 veckor kvar eller max 8 veckor om vi blir i gångsatta. 

Som jag längtar efter detta lilla liv, lillebror du är så efterlängtad och älskad även om din mamma gnäller en j"vla massa.