En månad till BF!!! (V35+4)

Kommentera
(null)

En månad till BF!!! Känns helt underbart att det är så kort tid kvar till beräknat! Snart är vi i mål och har vårt andra lilla mirakel i vår famn. 

Känns faktiskt helt ofattbart att det snart är dags, känner mig otroligt taggad inför att möta förlossningasmärtan igen. 
Men också lite nervös, kommer jag hantera det lika bra denna gången eller kommer jag hantera det sämre? 
Är ju mycket mycket mycket gnällig denna graviditeten så de hade inte förvånat mig om jag hade hanterat smärtan mycket sämre denna gången. 
Men jag försöker peppa mig själv att jag kommer vara lika stark om inte starkare denna gången då jag vet vad som komma skall. 
Oavsett så längtar jag, det ska bli häftigt att få uppleva det igen.

Senaste dagarna har jag börjat få mer och mer mensverk, speciellt i samband med sammandragningarna. 
Läste lite i bloggen hur det var med Tove vid denna tiden, och då hade jag även mensverk så de känns ju som en naturlig gång på det hela :) 
Läste i en app att mensvärken kan vara så kraftig vid andra barnet att man kan få falsk tro om att det är på gång. 
Intressant, och det är bra att veta så att vi inte blir allt för entusiastiska om jag får en massa ont. Hehe 

Jag är faktiskt väldigt tacksam för mitt bloggande med Tove, det ger mig en insyn i hur det var. Detaljer som jag nu har glömt men som är väldigt givande och inspirerande att läsa om. 

Hur mår jag annars: 
Jo, rätt så bra. Jag är trött, stor och klumpig men på glatt humör. 
Detta underbara väder gör verkligen under för mitt humör. 
Annars så kan jag vara ärlig att säga att jag inte känner mig som mig själv.
Jag brukar alltid vara glad, positiv och sprallig. ... nu är jag trött, vresig och negativ. 
Varför är jag sådan här? Helt ärligt vet jag inte, känns som om jag har mens eller pms eller något. 
Och stackars Mr han får skit för mycket som han inte förtjänar.

Hoppas detta är en liten fas just nu och att det släpper snart, vill bli mig själv igen.