Fullgången (v37+1)

En kommentar
(null)

Asså, veckorna bara springer i väg! 3-5 veckor kvar nu! Kommer gå hur fort som helst och de ska bli så mysigt att äntligen få träffa det lilla liv som grott i min mage. 

Kvinnokroppen är helt fantastisk att den kan bära fram och sen föda fram ett livs levande individ. 
Det är och har varit otroligt häftigt att få vara med om denna upplevelsen inte bara en gång utan två! Vi är otroligt lyckligt lottade och än i dag har svårt att ta in att detta faktiskt ha hänt oss. 
Tove var vårt mirakel, hon var så otroligt efterlängtad i så många år. Lillebror är vårt andra mirakel, han vi trodde vi aldrig skulle kunna få. En otroligt glädjande överraskning som kommer ge oss och sin syster så mycket glädje. Ett tillskott som vi inte kunde drömma om. 
Vi längtar så efter honom och nu när vi har gått 37 fulla veckor kan han komma när som för nu är han enligt sjukvården "fullgången". 

Det är spännande de här, för det är nu vi börjar räkna ner. Jag tills de här 5 veckorna är över och Mr till 3 alltså beräknat.
Han är övertygad om att vi inte kommer gå över tiden med lillebror, medans jag skrattar och säger tro inget annat än att du kommer få vara nykter på midsommar, för då är jag fortfarande stor och rund om magen 😂.

Men det börjar bli intressant, familjen har ju bettat även denna gången på när lillebror kommer och den första har 4/6, alltså om 1 vecka och två dagar. 
Finns inte på min karta att han kommer då, jag skulle bli chockad om han dök upp tidigare.
Självklart glad men ja chockad, för det känns verkligen inte troligt. 

Jag jobbar på som tänkt, mår ruskigt bra just nu! Så jag njuter in i det sista nu! 
Lite tröttare och behöver vila eller ta en lunchlur  på dagen men annars fullt ös. 
Visst jag har hugg i underlivet, mensvärk och sammandragningar som kommer och går. Men de är precis som jag har förväntat mig. 
De sägs ju vara så här med andra barnet och än så länge stämmer det väldigt väl. 
Men jag tycker det är väldigt roligt att känna dessa symptomer, det betyder ju att det händer något. Att det inte är allt för långt bort innan han är på väg att komma. 
Jag tycker det ska bli sjukt spännande med denna förlossningen, hur långt tid kommer det att ta? Kommer det göra mer ont än vad jag minns? Hur kommer han se ut? Kommer vattnet gå eller kör värkarna bara igång precis som med Tove? 
Ja ni, jag börjar bli riktigt taggad för de här. 
Sen är jag nervös, nervös för hur det kommer vara efteråt. Hur kommer Tove reagera? Hur ska jag fördela min tid på bästa sätt mellan barnen. 
Tove är ju inte så gammal även om hon är 14 månader snart 15 månader.  Men de kommer gå bra, vi är ju två så en kan ta ena barnet och den andra de andra barnet. 

Men som vi längtar ❤️
 
1 Madde:

skriven

Åh, vilken fin mage! Snart är han här 😍

Svar: Du är för snäll du, tycker inte magen är så fin 😂🙈 men som du säger. Snart är han här. 😍
Novella